جهان اسلام

ابراز نگرانی «سازمان جهانی ديده بان حقوق شیعیان»، از اوضاع اسف بار زندانیان در بحرین

«سازمان جهانی ديده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ ) طی بیانیه ای، در خصوص اوضاع اسف بار زندانیان در منطقه خاورمیانه، خصوصا در کشور بحرین، ابراز نگرانی کرد.

 

«سازمان جهانی ديده بان حقوق شیعیان» (شیعه رایتس واچ ) طی بیانیه ای، در خصوص اوضاع اسف بار زندانیان در منطقه خاورمیانه، خصوصا در کشور بحرین، ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به خبرگزاری شیعه ویوز رسیده،  آمده است:

سازمان جهانی حقوق بشر در 18 ماه جاری میلادی گزارش خود در باره رفتارهای غیر انسانی رژیم بحرین با زندانیان و بازداشت شدگان، به ویژه فعالان مدنی را ارائه کرده است که مورد تایید شیعه رایتس واچ  نیز قرار گرفته است.

این بیانیه در ادامه افزود:

این گزارش های موثق،  در مورد رفتارهای ناشایست حكومت آل خلیفه با فعالانی است که انتقادها و یا اعتراضات مسالمت آمیز داشته اند. اقداماتی که مغایر با عرف جهانی و ضوابط سازمان ملل در مورد رفتار با زندانیان است؛ که در آن به مکان بازداشت، سلامت فردی، جدا کردن زندانیان سیاسی از زندانیان دیگر، و مواردی از این دست، اشاره دارند.

«شیعه رایتس واچ» در ادامه بیانیه خود، ضمن اشاره به صحبت های خانواده های بازداشت شدگان، آورده است:

حکومت هایی مانند بحرین، معترضان خود را با غل و زنجیر  به زندان می افکنند، که این رفتار با ماده 47 و 27 و 31 استانداردهای بین المللی مغایرت دارد؛ ضوابطی بین المللی که مخالف شکنجه، آزار و اذیت، بازرسی های بدنی مستمر، و استفاده از وسایلی است که شخصیت زندانی ها را از بین ببرد.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ ) در پایان بیانیه خود، از بحرین و دیگر حکومت ها،  به ویژه حکومت های خاورمیانه خواست تا به قوانین بین المللی حقوق بشر در حق بازداشت شدگان عمل کنند، و از سازمان های بین المللی درخواست کرد تا برخوردی راه گشا با این گونه اقدامات غیر انسانی داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا