جهان اسلام

اهانت بی سابقه به قرآن در ایالت کالیفرنیا

در ادامه روند اسلام هراسی و نیز حمله به مقدسات اسلامی، در اقدامی بی سابقه، یک شهروند ناشناس آمریکایی قرآن را مورد تعرّض قرار داد.

 

در ادامه روند اسلام هراسی و نیز حمله به مقدسات اسلامی، در اقدامی بی سابقه، یک شهروند ناشناس آمریکایی قرآن را مورد تعرّض قرار داد.

در این بی حرمتی، فردی ناشناس یک جلد کلام الله مجید را در بسته ای که مملو از چربی خوک بود، قرار داده و به مسجدی در شهر «ساکرامنتو» ایالت کالیفرنیا ارسال نمود.

مسئولین این مسجد و نیز مدیر اجرایی انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا در این باره اظهار داشتند: با مشکوک شدن به محتوای بسته ارسالی، پلیس را در جریان قرار داده و از گشودن این جعبه، خودداری نمودند.

پلیس با حضور در محل این مسجد، اقدام به گشودن این بسته مشکوک نمود و قرآنی را در ظرفی که پوشیده از چربی خوک بود یافت.

همچنین نوشته های هتاکانه ای نیز بر روی صفحاتی از این قرآن نوشته شده بود.

«لیندا متئو» یکی از افسران ارشد پلیس شهر ساکرامنتو با ابراز تاسف از وقوع این اقدام هتاکانه، اعلام کرد تحقیقات در حال انجام است و با بررسی های اولیه مشخص شده است که مبداء ارسال این جعبه، شهر «هوستون» بوده و ظاهرا ارسال کننده نیز زنی در حدود ۴۰ تا ۵۰ ساله است.

با این وجود پلیس شهر ساکرامنتو، ادعا که هیچ جرم مشهودی صورت نپذیرفته است و نمی توان آن را تحت عنوان جنایات تنفّر آمیز رده بندی نمود.

شایان ذکر است این اقدام در حالی صورت پذیرفت که در دو هفته گذشته، دو مسجد دیگر در ایالت کالیفرنیا هدف حمله نژادپرستان افراطی قرار گرفته و بر روی دیوارهای آن ها، جملاتی تحریک آمیز علیه اسلام و مسلمانان نوشته شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا