جهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهمرجعیت شیعهموسسات جهانی شیعه

آغاز كمپين های مردمی اهدای خون در روز ولادت امام حسین علیه السلام

با نزديک شدن سالروز ميلاد باسعادت امام حسين عليه السلام، سنت نيکوی اهدای خون، با عناوین مختلف پويش‌های مردمی مختلفی، در اقصی نقاط جهان از جمله شهر مقدس کربلا در حال شکل گيری است.

پویش‌های مردمی اهدای خون به مناسبت ولادت امام حسین علیه السلام در حال شکل گیری است، و شیعیان در اقصی نقاط جهان، در سالروز ولادت امام حسین علیه السلام، با اهدای خون خود، زندگی و حیات را به دیگر افراد جامعه که نیازمند دریافت خون هستند اهدا می کنند.
زمان اهداى خون، همچون سال هاى گذشته روز سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسين عليه السلام خواهد بود، و مراكز مشخص دريافت خون در کشورهای مختلف، پذيرای شيعيان و محبان اهل بيت عليهم السلام خواهند بود.
در شهر مقدس کربلا، اهدای خون در بین الحرمین شریفین در ایام ولادت امام حسین علیه السلام انجام خواهد شد.
سنت اهدای خون در ايام ولادت حضرت «سيد الشهدا عليه السلام»، در پی رهنمودهای مرجعيت شيعه آيت الله العظمی سيد صادق حسينی شيرازی، پايه گذاری شده است.
اين سنت پسنديده در شهر های مختلف کشورهای اسلامی و غيراسلامی برگزار می شود، و با این حرکت زیبا، نياز بسياری از نيازمندان به اهدای خون برطرف می شود.
هدف از اهدای خون، در روز ولادت پدیدآورنده حماسه عاشورا، ترویج فرهنگ عاشورایی است، تا همه مردم جهان بدانند که امام حسین علیه‌السلام با هدف دفاع از دین رسول‌ خدا صلی الله علیه و آله حتی خون خود را اهدا کرد.
لازم به يادآوری است، پويش های مردمی اهدای خون ، هر سال با افزايش گرايش شيعيان به این کار خیر، مخصوصا جوانان همراه است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا