جهان اسلام

خنثی شدن 12 حمله تروریستی داعش در تاجیکستان

وزیر کشور تاجیکستان گفته است که ۱۲ حمله تروریستی سنی های تندروی داعش در تاجیکستان خنثی شده.

 

وزیر کشور تاجیکستان گفته است که ۱۲ حمله تروریستی سنی های تندروی داعش در تاجیکستان خنثی شده.

«رمضان رحیم زاده» وزیر کشور تاجیکستان که در یک نشست مطبوعاتی در «دوشنبه» پایتخت این کشور حضور داشت، اعلام کرد که تنها در 6 ماهه اول سال جاری با همت مقامات ذیربط تاجیک، از 12 اقدام تروریستی در قلمرو این کشور جلوگیری شده و مقدار زیادی مواد منفجره، موبایل و سلاح در این رابطه کشف و ضبط شده است.

وی گفت: در این مدت زمان به اتهام عضویت در سازمان های تروریستی 228 سنی تندروی تاجیکیِ بازداشت شده که 104 نفر از این افراد به «داعش»، 80 نفر گروه های سلفی، 17 نفر به «جمعیت انصار الله»، 16 نفر به «حرکت اسلامی ازبکستان»، 6 نفر به «گروه -24» و 3 تن دیگر به گروه های دیگر مربوط بوده رسیدگی شده.

رحیم زاده ادامه داد: در نیمه اول سال جاری 13 شهروند تاجیکستان با درخواست خود از صفوف عناصر داعش به کشور برگشته اند و مطابق با قوانین کشور مجازات آنها تقلیل خواهد یافت.

به گفته وی، طی این مدت فعالیت 17 گروه جنایی نیز برچیده شده و بیش از 890 تن که در جستجویی جذب افراد در گروههای افراطی بودند، بازداشت شده اند.

وزیر کشور تاجیکستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلب جوانان به صفوف گروههای افراطی از طریق اینترنت گفت: نهادهای ویژه برای مقابله با چنین اقداماتی تشکیل شده اند که تنها در سال جاری 137 نفر به اتهام جلب جوانان به گروه های تروریستی شناسایی و بازداشت شده است.

رحیم زاده با بیان این که مسئله جلب جوانان به گروه های افراطی یکی از مسائل مهم همکاری های دوشنبه و مسکو می‌باشد، خاطرنشان کرد: گرایش جوانان به گروه های تروریستی سال به سال رو به کاهش است.

به گفته وی طی نیمه اول سال جاری 13 نفر و سال گذشته میلادی 70 نفر با درخواست خود از صفوف گروه های مختلف افراطی و تروریستی خارج شده و به تاجیکستان برگشته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا