جهان اسلام

سقوط ۴ پاسگاه نیروهای امنیتی افغانستان در شمال این کشور

چهار پاسگاه امنیتی در ولایت فاریاب افغانستان سقوط کرد.

 

چهار پاسگاه امنیتی در ولایت فاریاب افغانستان سقوط کرد.

مقامات امنیتی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان اعلام کردند که در نتیجه حملات گروهی سنی های تندروی طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در شهرستان‌های «بلچراغ» و «دولت‌آباد» 12 روستا به همراه 4 پاسگاه نیروهای امنیتی افغان سقوط کرده است.

«عبدالکریم‌ یورش» سخنگوی پلیس فاریاب ضمن تایید این خبر گفت: عناصر طالبان در شهرستان «دولت‌آباد» چهار پاسگاه پلیس و مناطق «جرقلعه»، «چمن‌ قشلاق»، «کوسه‌ قلعه»، «بازار قلعه» و «کهنه‌بازار» را اشغال کرده و تا یک کیلومتری مرکز این شهرستان پیشروی کرده‌اند.

وی افزود: در نتیجه عقب‌نشینی نیروهای امنیتی افغان از مناطق«کمرک»، «سرسیخ»، «شورابک»، «نوآباد»، «چغاتک»، «قیرمه» و «قشلاق‌لی» در شهرستان «بلچراغ» این مناطق به تصرف تروریست های طالبان درآمده‌ است.

به گفته سخنگوی فرماندهی پلیس این ولایت در درگیری بین سنی های تندرو و نیروهای امنیتی افغان در این ولایت چهار سرباز پلیس زخمی شده‌اند.

این عقب‌نشینی در حالی صورت گرفته است که بازپس‌گیری این مناطق برای نیروهای امنیتی افغان به راحتی ممکن نخواهد بود.

از سویی هم «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی سنی های تندروی طالبان اعلام کرد که این گروه دستکم هفت پاسگاه امنیتی و مناطق وسیعی را در ولایت فاریاب تصرف کرده‌ است.

این گروه همچنین مدعی شده است که در شهرستان «شاه‌ولیکوت» ولایت قندهار چهار خودروی زرهی را منفجر کرده و جان 26 نظامی افغان را گرفته است.

همچنان گزارش‌هایی از حملات گسترده طالبان به شهرستان «گرشک» در ولایت هلمند نیز منتشر شده است و درگیری‌ها در این ولایت نیز جریان دارند.

سال گذشته نیز در جنوب افغانستان 112 پاسگاه پلیس و 38 پاسگاه ارتش در پی فرار نیروها و بدون مقاومت، به سنی های تندروی طالبان واگذار شده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا