جهان اسلام

مدیرکل اطلاعات وزارت کشور عراق هلاکت البغدادی را تکذیب کرد

مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق، گزارش های حاکی از هلاکت خلیفه خودخوانده سنی های تندروی داعش را رد کرد.

 

مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق، گزارش های حاکی از هلاکت خلیفه خودخوانده سنی های تندروی داعش را رد کرد.

«ابوعلی البصری»، مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق، ضمن تکذیب گزارش های حاکی از هلاکت «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده سنی های تندروی داعش، تاکید کرد که وی همچنان در بیرون از شهر رقه در شمال سوریه پنهان شده است.

«البصری» که فرماندهی هسته اطلاعاتی «الصقور» (شاهین ها) را نیز بر عهده دارد، اظهار داشت: بنا به گزارش هسته های نظارت و اطلاعات دقیق از تحرکات البغدادی و به دلیل این که ما بیشتر از دیگران (سرویس های اطلاعاتی بین المللی و عربی) به تعقیب و کنترل تمامی تحرکات رهبر داعش و پیروانش اهمیت می دهیم، هسته «الصقور» خبر مرگ وی را رد می کند و اطلاعات و گزارش های منتشر شده در این اواخر عاری از صحت هستند.

این در حالی است که پیشتر وزارت دفاع روسیه از هلاکت خلیفه خودخوانده داعش در حمله هوایی این کشور به حومه جنوبی رقه خبر  داده و دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) نیز به عنوان یک نهاد مخالف نظام حاکم در این کشور هلاکت وی را تایید کرد.

با این حال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که به دلیل نداشتن اطلاعات قابل اطمینان، نمی تواند هلاکت البغدادی را رد یا تایید کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا