جهان اسلام

واکنش سازمان جهانی نفی خشونت به ادامه جنگ در یمن

امدادرسانی به ملت یمن و متوقف کردن بی قید و شرط جنگ در این کشور مسئولیتِ جامعه ی جهانی است.

 

امدادرسانی به ملت یمن و متوقف کردن بی قید و شرط جنگ در این کشور مسئولیتِ جامعه ی جهانی است.

«سازمان جهانی نفی خشونت» (مسلمان آزاده) طی بیانیه ای در واکنش به ادامه جنگ افروزی ها بر علیه کشور یمن و مشکلات بوجود آمده در این کشور بیانیه ای صادر نمود.

در متن این بیانیه که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده آمده است:

با توجه به اینکه ملت مظلوم یمن مورد ظلم همه جانبه قرار گرفته، ما از جامعه جهانی به ویژه از اعضای شورای امنیت می خواهیم هرچه سریعتر به یاری و امدادرسانی ملت ستمدیده یمن بپردازند؛ ملتی که هدف نسل کشی قرار گرفته و بیماری های کشنده در میان آنان فراگیر شده است.

این سازمان حقوق بشری در ادامه افزود: تمامی سازمان های بین المللی مطلع هستند که مردم یمن با خطر فراگیری روز افزون بیماری کشنده وبا و دیگر بیماری های مرگبار، درگیر هستند و مراکز درمانی و پزشکیِ مردمی به دلیل کمبود آشکارِ امکانات درمانی شدیداً در تنگنا قرار گرفته اند. 

«مسلمان آزاده» با اشاره به این مطلب که برای متوقف نمودن جنگ یمن همکاری جامعه جهانی لازم است، ادامه داد: جامعه جهانی در امر متوقف کردن جنگ در یمن و نجات ملت آن از پیامدهای خشونت مسئولیت دارد و در این راه باید طرف های منازعه را گرد آورد.

این بیانیه در قسمت پایانی خود آورده است: لازم است برای سازمان های بین المللی که اقدامات بشردوستانه سر مشق خود قرار داده اند، فرصتی فراهم شود تا به مردم یمن کمک رسانی نموده، از بدتر شدن وضع انسانی در این کشور جلوگیری کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا