جهان اسلام

درخواست سازمان ملل برای آزادی فوری «نبیل رجب»

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی رئیس مرکز حقوق بشر بحرین شد.

 

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی رئیس مرکز حقوق بشر بحرین شد.

«لیز تروسل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHCHR) از مقامات بحرین درخواست کرد به صورت فوری و بدون قید و شرط، «نبیل رجب»، فعال برجسته حقوق بشر و رئیس مرکز حقوق بشر این کشور (BCHR) را آزاد کنند.

به گزارش رویترز، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گفت و گو با خبرنگاران در شهر ژنو در جنوب غرب سوئیس در این باره اظهار داشت: باید مدافعان حقوق بشر در بحرین بتوانند بدون ترس از انتقام، کار خود را انجام دهند و به دلیل استفاده از حق خود در آزادی بیان نیز در معرض بازداشت و آزار و اذیت قرار نگیرند.

براساس این گزارش، تروسل ضمن تاکید بر این که نباید انتقاد از حکومت ها جرم محسوب شود، خاطر نشان ساخت که رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به عنوان یکی از شخصیت های برجسته خیزش مردمی این کشور، از ماه ژوئن سال گذشته میلادی تاکنون در بازداشت به سر می برد و باید سریعا آزاد شود.

شایان  ذکر است، خبرگزاری دولتی بحرین (BNA) دوشنبه گذشته بدون آن که از رجب ۵۳ ساله نامی ببرد، به نقل از دادستان کل استان شمالی این کشور اعلام کرد که دادگاه کیفری با صدور حکمی در حق این فعال شیعه مدافع حقوق بشر، وی را به اتهام آنچه پخش اخبار دروغین و مغرضانه در رابطه با اوضاع داخلی بحرین نامید، به تحمل دو سال زندان محکوم کرده.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا