جهان اسلام

وضعیت کودکان عراقی در نیمه نخست سال میلادی

در نیمه نخست سال جاری میلادی صدها کودک در عراق جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند.

 

در نیمه نخست سال جاری میلادی صدها کودک در عراق جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند.

«مولد ورفه»، رئیس بخش عملیات میدانی در دفتر صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در شهر اربیل در شمال عراق، اعلام کرد که طی نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۵۰۰ کودک در جریان اقدامات تروریستی داعش و نبردهایی که با این گروه تروریستی صورت گرفته، جان خود را از دست داده و یا مجروح شده اند.

به گزارش اسپوتنیک وی که یک نشست خبری در ژنو سخن می گفت، افزود: یونیسف برای رسیدن به اماکن بازداشت احتمالی کودکان جذب شده از سوی تروریست های داعش، با دولت عراق همکاری می کند.

این مسئول سازمان یونیسف با تاکید بر این که این سازمان از حقوق تمامی کودکان دفاع می کند، خاطر نشان ساخت که جنگ در عراق باعث جدایی کودکان زیادی از خانواده های خود شده و این سازمان در تلاش است تا آنها را بار دیگر به آغوش خانواده بازگرداند.

ورفه، در رابطه با عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال سنی های تندروی داعش نیز اظهار داشت: کودکان قربانی اصلی جنگ در موصل هستند، بسیاری از آنها از خانواده های خود جدا شده بودند که تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ کودک بار دیگر به آغوش خانواده بازگردانده شده و هم اکنون نیز بیش از هزار کودک دیگر زیر نظر هستند تا به خانواده خود تحویل داده شوند.

شایان ذکر است، بسیاری از کودکان عراقی دو سال را زیر سلطه سنی های تندروی داعش گذراندند و پیزی جز جنایات عناصر این گروه تروریستی و جنگ ندیده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا