جهان اسلام

شمار مبتلایان به وبا در یمن از مرز ۳۰۰ هزار گذشت

مبتلایان به «وبا» در یمن باز هم افزایش یافتند.

 

مبتلایان به «وبا» در یمن باز هم افزایش یافتند.

صلیب سرخ جهانی از افزایش شمار مبتلایان به «وبا» در یمن به بیش از ۳۰۰ هزار نفر خبر داد که روزانه 7هزار نفر به این آمار اضافه می شود.

به گزارش رویترز، «رابرت ماردینی» مدیر منطقه خاورمیانه در کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) بعد از ظهر امروز ـ دوشنبه ـ اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به وبا در یمن در پی شیوع گسترده آن در تمامی ۲۲ استان این کشور به بیش از ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مدیر منطقه ای صلیب سرخ در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: بسیار نگران کننده است که بیش از ۳۰۰ هزار مورد مبتلا به وبا وجود دارد و روزانه نزدیک به هفت هزار مورد جدید نیز به ثبت می رسد.

وبا بیماری عفونی اسهالی است که با خوردن غذا یا آب آلوده به فرد منتقل می‌شود.

اغلب مبتلایان نشانه‌های چندانی از بیماری از خود نشان نمی‌دهند اما در موارد حاد بیماری می‌تواند ظرف چند ساعت به مرگ فرد منجر شود.

گزارش شده است که بیمارستان‌ها بیش از ظرفیت خود مریض دارند و کمبود شدید غذا به سوءتغذیه گسترده منجر شده که به ویژه کودکان را در برابر «وبا» آسیب‌پذیرتر می‌کند.

براساس اعلام صندوق کودکان سازمان ملل ـ یونیسف ـ بیش از ۳ میلیون نفر در یمن نیز دچار «سوء تغذیه شدید» هستند.

در اواخر ماه مه «استفان اوبرایان» هماهنگ کننده ارشد امور انساندوستانه سازمان ملل متحد، گفت که یمن با «فروپاشی کامل اجتماعی، اقتصادی و نهادهای بنیادی» روبروست.

به گفته نهادهای یمنی اصلی ترین دلیل شیوع «وبا» در یمن نبود آب آشامیدنی سالم در این کشور به دلیل از بین رفتن زیر ساخت های تولید آب آشامیدنی در بمباران های عربستان سعودی است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا