جهان اسلام

بازداشت یکی دیگر از خطبای حسینی در بحرین

برخوردهای تبعیض آمیز با شیعیان، علی الخصوص روحانیان شیعه در بحرین ادامه دارد.

 

برخوردهای تبعیض آمیز با شیعیان، علی الخصوص روحانیان شیعه در بحرین ادامه دارد.

در ادامه برخوردهای تبعیض آمیز و بازداشت های بی مورد شیعیان ـ خصوصا روحانیان شیعه ـ در بحرین، یکی از خطبای حسینی این کشور به مدت دو هفته تا تکمیل آنچه دادستانی این کشور تحقیقات خوانده، بازداشت شد.

به گزارش بحرین الیوم، این روحانی شیعه که «شیخ حسنین المهنا» نام دارد، پس ازبازداشت به دلیل اتهامات مورد ادعای رژیم بحرین، به زندان «الحوض الجاف» انتقال داده شد.

بر اساس این گزارش، این روحانی شیعه، پس از دو هفته بار دیگر به دادستانی آل خلیفه ارجاع می شود. 

به گفته فعالان مدنی بحرین، بازداشت این خطیب حسینی در چارچوب اقدامات گسترده رژیم بحرین، از قبیل سرکوب سیاسی و دینی شهروندان بومی این کشور به موازات عملیات گسترده سرکوب و کشتاری است که از ماه ژوئن سال گذشته، روند جدیدی به خود گرفته و شدت آن تا به امروز نیز ادامه دارد. 

سازمان ملل متحد و کارشناسان بین المللی، سرکوب سیستماتیک شیعیان بحرین به دلیل عقاید و اعمال حقوق دینی از سوی آنها را محکوم کرده اند.

شایان ذکر است، بیش از 85 درصد از ساکنان بومی بحرین را شیعیان تشکیل می دهند که در معرض انواع تبعیض های سیاسی و اجتماعی قرار دارند.

حتی گفته شده، حکومت سنی مذهب این کشور، با اعطای شهروندی به شهروندان غیر شیعی دیگر کشورها که اکثر آنان از مذاهب اهل سنت هستند؛ سعی در بر هم زدن موازنه اکثریتی جمعیت شیعیان این کشور دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا