جهان اسلام

اعلام یونیسف درباره ورود تجهیزات پزشکی به یمن

یونیسف اعلام کرده که تجهیزات پزشکی برای مقابله با وبا وارد یمن شده است.

 

یونیسف اعلام کرده که تجهیزات پزشکی برای مقابله با وبا وارد یمن شده است.

در حالی که محاصره یمن از سوی عربستان سعودی سبب کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور شده ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد ـ یونیسف ـ طی بیانیه ای از انتقال ده ها تن کمک های پزشکی برای مقابله با بیماری مسری «وبا» به این کشور خبر داد.

در بیانیه یونیسف آمده است که بیش از 36 تُن کمک ویژه و تجهیزات پزشکی برای مقابله با بیماری مسری وبا که به شکل گسترده ای در یمن شیوع یافته، از طریق هوایی وارد این کشور شده است.

«شیرن فارقی» نماینده یونیسف در یمن در این باره گفت: ما باید زمان را بخریم؛ تیم های سازمان یونیسف با همکاری سایر نهادهای ذیربط ، تلاش می کنند زمینه ریشه کنی بیماری مسری وبا را فراهم کرده و ضمن بالا بردن سطح آگاهی مردم برای پیشگیری از این بیماری، در حد توان خود کمک های غذایی و پزشکی را برای مردم یمن تامین نماید. 

به گفته فاروقی، چند محموله  دیگر حاوی لوازم اساسی نیز طی روزهای آتی به یمن می رسد.

در خبری دیگر، سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل نیز، طی بیانیه ای با یادآوری اینکه روزانه 5 هزار تن به شمار مبتلایان به بیماری وبا در یمن افزوده می شود، گسترش این بیماری را در جهان بی سابقه دانسته و اعلام کرد که هم اکنون 200 هزار تن از مردم یمن به این بیماری متبلا شده اند.

محاصره همه جانبه یمن از سوی عربستان سعودی و ائتلاف همراهش، سبب کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور شده که یکی از تازه ترین پیامدهای آن شیوع بیماری «وبا» است.

کارشناسان محدودیت دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم و ممانعت عربستان سعودی از ورود سوخت برای به کار افتادن دستگاه های مولد برق و سامانه های تصفیه آب را از دلایل اصلی شیوع وبا می دانند.

عربستان سعودی، با تشکیل یک ائتلاف از 9 کشورعربی و با همراهی آمریکا، طی دو سال و نیم گذشته حملات همه جانبه ای را علیه یمن آغاز کرد تا دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی» را به قدرت برگرداند.

درحملات روزانه این ائتلاف تاکنون ده ها هزار یمنی به شهات رسیده و یا مجروح شدند و زیرساخت های این کشور تقریبا به صورت کامل از بین رفته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا