جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

هشدار مرکز جهانی آدم در مورد هدف قرار دادن اماکن مقدس ، جهت تحقق خواسته های سیاسی

مرکز جهانی «آدم» در واکنش به اقدامی تروریستی برای حمله به خانه خدا بیانیه صادر کرد.

 

مرکز جهانی «آدم» در واکنش به اقدامی تروریستی برای حمله به خانه خدا بیانیه صادر کرد.

در پی خنثی سازی حمله تروریستی مورد ادعای عربستان سعودی به خانه خدا، مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها «آدم» طی بیانیه در مورد هدف قرار دادن اماکن مقدس جهت تحقق خواسته های سیاسی بعضی از افراد، هشدار داد.

در بیانیه مرکز جهانی «آدم» که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

ما تمام اعمال تروریستی در سراسر جهان را بر ضد غیر نظامیان با هر نژاد و دیانتی، به شدت محکوم می کنیم و در مورد هدف قرار گرفتن برخی از اماکن مقدس نزد مسلمانان با هدف تحقق اهداف شوم و پلید برخی از افراد و یا تحقق سیاست هایشان هشدار می دهیم.

این بیانیه افزود: بالا رفتن تب اتهام زنی های سیاسی و ادامه اوضاع خطرناک در کشورهای منطقه مانند اعمال تروریستی، آوارگی، سرکوب و تجاوز و بیحرمتی، همگی باعث می شوند تا تروریسم در منطقه تقویت شود وسرانجام آن، بروز جنایت هایی ناگوار است.

این مرکز جهانی در بیانیه خود ضمن اشاره به سلب آزادی ها و رعایت نکردن حقوق بشر در برخی کشورهای منطقه افزود: کشور عربستان سعودی در استفاده از اماکن مقدس در کسب احساسات مردم و تحریف حقایق، پیشرو بوده است و به طور مثال می توان به گفته آنها که مدعی بودند، حوثی های یمن با موشک های دوربرد خود کعبه شریف را هدف قرار داده بودند، اشاره کرد.

 مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها در ادامه این بیانیه از سازمان ها و طرف های درگیر سیاسی  خواست تا برای تحقق اهداف سیاسی خود انسان ها و اماکن مقدس را رها کرده و به عقیده میلیون ها مسلمان در جهان احترام بگذارند.

شایان ذکر است وزارت کشور عربستان سعودی در مورد حمله تروریستی به حرم مکی در شهر مکه مکرمه توضیحاتی به رسانه های خبری اعلام کرده بود.

این وزارت خانه در کنفرانس خبری خود اعلام کرده که 5 متهم که یک نفر از آنها زن می باشد را طی یک عملیات ضربتی دستگیر  وبازداشت کرده و مدعی شده بود که آنها تابعیت غیر سعودی دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا