جهان اسلام

درخواست عفو بین الملل برای تحقیق درباره زندان های سری امارات در یمن

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره زندان های سری امارات در یمن شد.

 

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره زندان های سری امارات در یمن شد.

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل از سازمان ملل متحد خواسته رهبری تحقیقات درباره گزارش‌های مربوط به وجود زندان‌های سری امارات در یمن و شکنجه زندانیان در آن را به عهده بگیرد. 

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای آورده است، ما از سازمان ملل متحد می خواهیم تا فوراً درباره گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره نقش امارات در تأمین مالی، تسلیح و آموزش عوامل متهم به نقض حقوق بشر در 18 زندان سری در جنوب یمن، تحقیقات لازم را به رهبری خود انجام دهد.

«لین مألوف»، مدیر گروه تحقیقات در بخش خاورمیانه‌ای عفو بین‌‌الملل در اینباره گفت: باید تحقیقاتی به رهبری سازمان ملل متحد درباره نقش امارات و سایر طرف‌ها در ایجاد این شبکه وحشتناک شکنجه ایجاد شود چرا که هزاران یمنی در این شبکه‌ها، ناپدید شده‌اند.

لازم به یاد آوری است، «آسوشیتدپرس» در گزارشی آشکار کرد که این زندانها تحت نظر مستقیم نیروهای اماراتی یا تحت نظر نیروهای یمنیِ تحت آموزشِ نیروهای اماراتی اداره می شوند. 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این زندانها در پایگاه های نظامی، بنادر، برخی فرودگاه ها، خانه های ویلایی و حتی باشگاه های شبانه قرار دارند.

تجاوز جنسی، ضرب و شتم وحشیانه و استفاده از روش‌های غیرانسانی مانند قرار دادن سر زندانیان داخل سطل زباله با چشم‌های بسته، از جمله روش‌های شکنجه مورد استفاده در زندان‌های مورد اشاره بوده است. 

پیش از این «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت مستقر در شهر صنعا، گفته بود که ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی در شهرها و جزایر یمن زندان هایی نظیر ابوغریب و گوانتانامو برای شکنجه اسرا و بازداشت شدگان ایجاد کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا