جهان اسلام

افزایش روز افزون مبتلایان به وبا در یمن

شمار مبتلایان به وبا در یمن ۶۵ درصد افزایش خواهد داشت.

 

شمار مبتلایان به وبا در یمن ۶۵ درصد افزایش خواهد داشت.

سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرد شمار شهروندان یمنی مبتلا به وبا تا سه ماه دیگر بیش از ۶۵ درصد در این کشور افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «سازمان بهداشت جهانی» ـWHOـ طی بیانیه ای اعلام کرد که پیش بینی می کند، شمار افراد مبتلا به وبا در یمن تا ماه سپتامبر آینده از مرز ۳۰۰ هزار نفر بگذرد.

در همین حال، دفتر سازمان بهداشت جهانی در یمن، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر تاکید کرده بود که در نتیجه شیوع گسترده وبا در ۲۰ شهر این کشور ـ از ماه آوریل گذشته تاکنون ـ دست کم هزار و ۲۰۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۸۰ هزار نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

پیشتر، بسیاری از نهادهای بین المللی و پزشکان حاضر در یمن، در این باره هشدار داده و اعلام کرده بودند که تنها به دلیل کمبود یا نبود دارو، بسیاری از شهروندان غیر نظامی یمن به دلیل ابتلا به بیماری هایی که درمان یا پیشگیری آنها بسیار ساده است، جان خود را از دست می دهند.

لازم به یادآوری است، عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از سه سال پیش، کشور یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی ـ رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن ـ مورد حمله قرار داده و این کشور را تحت محاصره نیز قرار داده است.

این حملات در سایه سکوت قدرت ها بزرگ جهانی و نهاد های قدرتمند بین المللی، تا کنون جان ده ها هزار تن از غیر نظامیان یمنی را گرفته و یا آنان را مجروح ساخته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا