جهان اسلام

سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان و آوارگی ۱۶۰ هزار نفر در پی تشدید حملات ائتلاف به رقه

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از از افزایش تلفات انسانی بمباران پایگاه اصلی داعش در سوریه، جابجایی ساکنان برخی مناطق را جنایت جنگی برشمرد.

 

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از از افزایش تلفات انسانی بمباران پایگاه اصلی داعش در سوریه، جابجایی ساکنان برخی مناطق را جنایت جنگی برشمرد.

«پائولو پینیرو» رئیس کمیته مستقل سازمان ملل متحد برای تحقیق در موارد نقض حقوق بشر در سوریه، طی گزارشی ضمن تاکید بر این که تشدید حملات هوایی ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا به شهر رقه در شمال سوریه، باعث کشتار غیر نظامیان و مهاجرت اجباری نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر شده، از افزایش تلفات انسانی حملات مذکور ابراز نگرانی کرد.

«پینیرو» در جریان ارائه گزارش خود در برابر کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر «ژنو» در این باره گفت: ما ملاحظه کردیم افزایش حملات هوایی که راه برای پیشروی نیروهایی موسوم به نیروهای «سوریه دمکراتیک» به رقه را هموار ساخته، نه تنها باعث مرگ غیر نظامیان شده بلکه فرار ۱۶۰ هزار نفر از منازل خود و آوارگی آنها در داخل کشور را نیز در پی داشته است.

رئیس کمیته تحقیق درباره حقوق بشر در سوریه ضمن تاکید بر این که جابجایی ساکنان ۱۰ منطقه تحت محاصره در این کشور به مثابه جنایت جنگی بوده، اعلام کرد که ایجاد مناطقی موسوم به «کاهش تنش» بر اساس توافق صورت گرفته در جریان گفت و گوهای صلح در شهر آستانه، باعث کاهش چشمگیر سطح خشونت در حومه شهر ادلب و شرق شهر حلب در شمال غرب سوریه شده است.

این در حالی است که به گفته وی جنگ همچنان در مناطق اطراف حمص، دمشق، شمال درعا ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا