جهان اسلام

سازمان جهانی نفی خشونت عملیات تروریستی «حرکة الشباب» در سومالی را به شدت محکوم کرد

سازمان جهانی نفی خشونت عملیات تروریستی سنی های تندروی «الشباب» در سومالی را به شدت محکوم کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت عملیات تروریستی سنی های تندروی «الشباب» در سومالی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ که نسخه ای از آن برای خبرگزاری «شیعه ویوز» ارسال شده، آمده است: مه ضمن محکوم نمودن این اقدام و هر اقدام تروریستی دیگر، از جامعه ی جهانی می خواهیم در کنار دولت و ملت سومالی بایستد؛ ملتی که از رفتارها و نادیده گرفتن و بی اعتنایی به حقوقش به وسیله این گروهک تروریستی به تنگ آمده است.

این بیانیه در ادامه افزود: بنابر تأکید منابع پزشکی و شاهدان میدانی بیش از هفتاد تن از نیروهای امنیتی سومالی در پی حمله ناگهانی عناصر گروه تروریستی «حرکة الشباب» به یک اردوگاه نظامیِ دولتی در منطقه «پانت لند» در شرق سومالی جان خود را از دست داده  و خسارت های فراوانی به اموال عمومی و شخصیِ مردم وارد شد.

این بیانیه ادامه داد: بر همگان روشن است که ملت سومالی طی چند دهه اخیر در آتشی که گروه ها و دسته های تکفیریِ مسلح برافروخته اند، می سوزد؛ گروه هایی که مغرورانه و بی پروا حریم مقدسات و حرمت ها را شکستند و می شکنند و هیچ اراده حقیقی و محکمی را مانعِ رفتار منحرف و خونبار خود نمی بینند.

این سازمان جهانی در پایان بیانیه خود آورده است: سازمان مسلمان آزاده، اقدامات تروریستی سنی های تندروی «حرکة الشباب» به عنوان بازوی سازمان تروریستی القاعده را محکوم و حمایت خود را از ملت سومالی اعلام داشته و تا حاکم شدن امنیت و صلح اجتماعی در این کشور در کنار ملت سومالی خواهد ایستاد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا