جهان اسلام

اشرف غنی: شمار قربانیان انفجار کابل از ۱۵۰ تن فراتر رفت

رئیس جمهوری افغانستان از افزایش شمار قربانیان انفجار هفته گذشته پایتخت این کشور خبر داد تا به مرگبارترین حمله این شهر از زمان سرنگونی طالبان تبدیل شود.

 

رئیس جمهوری افغانستان از افزایش شمار قربانیان انفجار هفته گذشته پایتخت این کشور خبر داد تا به مرگبارترین حمله این شهر از زمان سرنگونی طالبان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «اشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان، امروز ـ سه شنبه ـ اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار هفته گذشته شهر کابل، پایتخت این کشور به بیش از ۱۵۰ تن رسیده و در نتیجه به خونین ترین حمله در این شهر، از زمان سرنگونی حکمرانی سنی های تندروی طالبان در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری افغانستان طی سخنانی در برابر دیپلمات های خارجی شرکت کننده در یک کنفرانس در کابل، درباره انفجار هفته گذشته این شهر به وسیله یک کامیون حاوی مواد منفجره در ورودی منطقه امنیتی حاوی سفارتخانه های خارجی و ساختمان های دولتی اظهار داشت: ما تنها هدف نبودیم بلکه همه جامعه دیپلماتیک هدف این حمله قرار گرفت.

این درحالی است که به گزارش خبرگزاری های افغانستان، اکثر قربانیان این اقدام تروریستی غیر نظامیانی بودند که به دلیلی عدم امنیت دست به تظاهراتی مسالمت آمیز زده بودند.

غنی همچنین به صورت ویژه از ۱۳ نیروی پلیس افغان که کامیون بمب گذاری شده را هنگام تلاش برای ورود به منطقه مذکور، متوقف کردند و همگی در نتیجه انفجار کامیون جان خود را از دست دادند، تمجید کرد.

گفتنی است، پیشتر آمارهای رسمی از جان باختن نزدیک به ۹۰ شهروند افغان و زخمی شدن بیش از ۴۶۰ نفر دیگر در نتیجه انفجار هفته گذشته کابل حکایت داشت که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته و اعتراض های گسترده علیه دولت را در پی داشته است.

برخی از فعالان اجتماعی افغانستان نیز در واکنش به سخنان غنی اعلام کرده اند که حکومت این کشور سعی در استفاده از انفجارهای تروریستی به عنوان اهرمی برای کنترل مردم دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا