جهان اسلام

پیام مشترک مراکز جهانی فرهنگی شیعه در پی فاجعه اخیر مصر

به گزارش شیعه ویوز ، مرکز جهانی امام علی علیه السلام در واشنگتن ، مؤسسه ی جهانی تمدن و فرهنگ اسلامی و مرکز بین المللی رسول اعظم صلی الله علیه وآله ویرجینیا  ، در پیامی مشترک فاجعه اسفناک اخیر مصر و شهادت رهبر شیعیان آن کشور را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است : مراکز علمی بین المللی مذکور ، اقدام جنایتکارانه ی گروه های تکفیری تروریست را محکوم می کند؛ همان هایی که با گفتگو و منطق بیگانه اند و نظر دیگران را بر نمی تابند و با تحریک گروه «اخوان المسلمین» که خود نیز همین خلق و خوی را داشته و جز ادبیات کشتار، سر بریدن و غارتگری چیزی نمی فهمند، جنایتی هول انگیز بر ضد پیروان اهل بیت علیهم السلام در مصر به راه انداختند. 

در این اقدام هولناک عده ای از اراذل و اوباشِ وهابیِ سلفی به خانه ی یکی از پیروان اهل بیت علیهم السلام در شهر جیزه ی مصر یورش برده و پس از به آتش کشاندن خانه، چنان که بزرگانشان خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها را به آتش کشیدند، وارد خانه شده ساکنان را آماج ضربه های چوب و چاقو قرار دادند. در نتیجه عده ای، از جمله شیر شرزه ی مصر، علامه بزرگوار شیخ حسن شحاته کشته شدند.

مهاجمان خون آشام به همین مقدار بسنده نکرده، پیکرهای پاک آنان را مُثله کرده، آن ها را در کوچه و خیابان به این سو و آن سو کشیدند؛ چنانکه اجدادشان در سال 60 ق با سفیر امام حسین علیه السلام یعنی حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام و هانی بن عروه در کوفه کردند.

مسلمانان شیعی و غیر شیعی ساکن واشنگتن، این اقدام سفاکانه و نکوهیده را به شدت محکوم کرده، به یاری خدای توانا برای دفاع از شیعیان در سراسر گیتی اقدام هایی قانونی ـ حقوقی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا