جهان اسلام

محکوم کردن حمله تروریستی به مسیحیان مصر، از سوی «مرکز جهانی آدم»

«مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها» (آدم)،  طی بیانیه ای  حمله تروریستی به مسیحیان در استان «المنیا» در جنوب کشور مصر را محکوم و این عمل را اقدامی وحشیانه و بزدلانه توصیف کرد.

 

 

«مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها» (آدم)،  طی بیانیه ای  حمله تروریستی به مسیحیان در استان «المنیا» در جنوب کشور مصر را محکوم و این عمل را اقدامی وحشیانه و بزدلانه توصیف کرد.

به گفته منابع محلی، مسیحیان مصری که با اتوبوس قصد رسیدن به یکی از کلیساهای عبادی خود را داشتند، مورد حمله گروهی مسلح قرار گرفتند که این حمله،  منجر به کشته شدن بیش از  28 نفر شد، که اکثر آن ها را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

در بیانیه مرکز جهانی آدم که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده، آمده است:

رویدادهای تروریستی اخیر در کشورهای اسلامی و عربی، بیان گر اوج وحشی گری و خشونت طلبی گروه های تکفیری است که پرورش یافته ی آموزش هایی هستند که ده ها سال است در مدارس رسمی در برخی کشورها تعلیم و تدریس می شود.

این بیانیه افزود:  مسیحیان ارتدوکس در کشور مصر 10 درصد جامعه را تشکیل می دهند که سالیان سال است با دیگر اقشار و ادیان مختلف جامعه مصر، با خوبی و خوشی زندگی می کنند؛ اما با ظهور گروه های تکفیری با نام های گوناگون اسلامی، از امنیت آن ها کاسته شده است.

این مرکز در بیانیه خود، برخی مساجد و مدارس اسلامی مصر را پایه گذار و مسئول ارتکاب چنین جنایت هایی دانسته، که با پول برخی کشور های عربی و وهابی، حمایت و تسلیح می شوند، و این مسئله خطری بزرگ برای جامعه مصر محسوب می شود.

مرکز جهانی آدم در پایان بیانیه خود، از مقامات کشور مصر خواست تا مسئولان این اعمال تروریستی را مورد پیگرد وبازخواست قرار دهند و حامیان و شرکای آن ها را در دادگاه محاکمه و ریشه کن کنند.

گفتنی است، یکی از مقامات وزارت کشور مصر در گفتگو با رسانه های خبری، اعلام کرد که تروریست های مسلح ناشناس، سوار بر سه خودروی شاسی بلند، اتوبوس حامل مسیحیان ارتودوکس را به رگبار بستند که در این حمله، 28 تن کشته و 25 نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا