جهان اسلام

تسلط کامل ارتش سوريه بر حومه جنوبي «حمص»

نيروهاي ارتش سوريه شهر استراتژيک حمص را به طور کامل از اشغال سنى هاى تندرو آزاد کردند.

 

نيروهاي ارتش سوريه شهر استراتژيک حمص را به طور کامل از اشغال سنى هاى تندرو آزاد کردند.

خبرگزاري اسپوتنيک، به نقل از يک منبع ميداني گزارش داد: نيروهاي ارتش سوريه شهر حمص را از تروريست ها بازپس گرفتند و اين شهر را به طور کامل تحت کنترل خود در آوردند. مساحت منطقه ي آزاد شده، 5 هزار کيلومتر مربع برآورد مي شود.

اين منبع افزود: ارتش سوريه به سرعت در محور «تدمر» در حومه شرقي و محور جنوب شرق حمص پيشروي کرد، که باعث شد تا نيروهاي سوري پيشروي کننده از محور حمص ـ البارده ـ البصيره به سمت خنيفيس، با نيروهاي سوري پيشروي کننده از محور تدمر به خنيفيس، به يکديگر برسند.

وي تصريح کرد: همچنين درپي تلاقي نيروهاي سوري پيشروي کننده از محور «البصره» و نيروهاي سوري پيشروي کننده از محور «السبع بيار» در اين عمليات، منطقه شرقي «قلمون» به طور کامل محاصره شد.

حمص شهري واقع در غرب سوريه و يکي از مهم ترين شهرهاي استراتژيک اين کشور است.

اين شهر طي مدت سه سال تحت سيطره تروريست ها بود.

از سوى ديگر، اولين تور گردشگري پس از پايان عمليات جنگي در حلب، با شرکت بيش از ٣٠٠ نفر از دانش آموزان، دانشجويان و بازنشستگان از سراسر سوريه، در اين شهر برگزار شد.

«سمير الشياح» برنامه ريز اين تور گفت: در مسير رفت و آمد گروه هاي گردشگران در بخش باستاني حلب، غذاخوري ها و مغازه هاي سوغاتي فروشي داير شده، و نيز سفارش هايي براي ترتيب دادن تور گردشگري از داخل سوريه دريافت مي شود.

وى يادآور شد: قبل از اغاز درگيري هاي مسلحانه در سوريه، سالانه بيش از ٧ ميليون نفر گردشگر به حلب مي آمدند، و يونسکو اين شهر را باستاني ترين شهر جهان مي داند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا