جهان اسلام

شهر «العواميه» در شرق عربستان، همچنان در محاصره نظاميان سعودي

دو هفته از تجاوز نظاميان سعودي به شهر «العواميه» و روستاي «المسوره» و تخريب و آتش‌زدن منازل مسکوني، مدارس و مساجد، در سايه سکوت جامعه بين‌الملل گذشت.

 

دو هفته از تجاوز نظاميان سعودي به شهر «العواميه» و روستاي «المسوره» و تخريب و آتش‌زدن منازل مسکوني، مدارس و مساجد، در سايه سکوت جامعه بين‌الملل گذشت.

از ساعات اوليه صبح روز چهارشنبه، نظاميان سعودي به محله «الديرة» حمله کردند‌ و با بمب‌هاي ممنوعه آتش‌زا و مواد منفجره مختلف، منازل ساکنان اين منطقه را نشانه گرفتند. اين اقدام موجب آتش‌سوزي در يکي از مکان‌هاي تجاري اين محله شد. در عين حال مرکز دفاع مدني نيز بسته شده، و همين وضعيت موجب شده تا ساکنان نتوانند حريق را مهار کنند.

در روستاي باستاني المسورة نيز، نظاميان با پوشش خودروهاي زرهي و تيراندازي‌هاي مستمر، بار ديگر حوزه علميه شهيد آيت الله نمر را تخريب کردند.

نيروهاي امنيتي عربستان تاکنون طي چند نوبت به العواميه و به طور خاص روستاي باستاني المسورة حمله، و منازل زيادي را تخريب کرده‌‌اند. اما اين بار در سايه سکوت جامعه بين‌الملل، با شدتي بيشتر اين جنايات را تکرار مي‌کنند.

گفته مي‎شود مقامات عربستان سعودي به بهانه توسعه منطقه درصدد هستند تا خانه‎هاي روستاي المسورة را به طور کامل تخريب کنند.

از سوي ديگر، نيروهاي واکنش سريع عربستان مدعي هستند بايد براي مقابله با ناامني و تروريسم، اين روستا به‌سرعت تخريب شود زيرا آن را الهام‌بخش مردم معترض مي‌دانند.

حدود 10 تا 15 درصد از جمعيت عربستان، شيعه هستند که عمدتاً در منطقه الشرقية که چند استان را شامل مي شود، ساکن هستند. اين منطقه مهم‌ترين مرکز استخراج نفت در عربستان نيز به شمار مي‌آيد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا