جهان اسلام

دومین جشنواره «سیدالساجدین علیه السلام» در عراق

دومین جشنواره «سیدالساجدین علیه السلام» در عراق برگزار شد.

 

دومین جشنواره «سیدالساجدین علیه السلام» در عراق برگزار شد.

دومین جشنواره بین‌المللی «سیدالساجدین علیه السلام» به همت تولیت زیارتگاه «زید شهیدعلیه السلام» در استان «بابل» عراق برگزار شد.

این جشنواره که در این دوره با شعار «امام سجاد؛ چراغ علم و مشعل هدایت» برگزار شد، با حضور جمعی از بزرگان حوزه‌ علمیه، نمایندگان آستان‌های مقدس عراق و مزارهای شریف، شخصیت‌های فرهنگی و دانشگاهی داخل و خارج عراق همراه بود.

«حسین سلمان العارضی» مدیر این جشنواره، در این باره گفت: این دوره بیش از ۳۰ پژوهش از ۱۰ دانشگاه عراق و مراکز پژوهشی و علمی از پنج استان بابل، نجف، کربلا، بصره و بغداد ارسال شد و این پژوهش‌ها محورهای متعددی از قبیل روش «امام سجاد علیه السلام» در ساختار اعتقادی و اخلاقی، سیره و نشانه‌های قهرمانانه ایشان، بررسی برخی از خطبه‌ها، آثار تربیتی در سیره «امام سجاد علیه السلام» ، نقش فکری آن امام همام در واقعه عاشورا، بلاغت در مناجات و مطالعاتی درباره رساله حقوق را در برگرفته است. 

وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس با همکاری اداره رسانه دیوان وقف شیعی و عکاسان آستان «زید شهید علیه السلام» با نمایش بیش از ۱۰۰ عکس با محورهایی چون مراحل ساخت این آستان شریف، عتاب مقدس عراق، تصاویر نادر و منحصر به فرد از قبل و بعد تخریب قبرستان بقیع توسط وهابی ها و عکس‌هایی از مقبره‌های مسیحیان در منطقه «المناذره» نیز از جمله فعالیت‌های این جشنواره بود.

همچنین در این جشنواره شاعران و قاریانی از کشورهای اسلامی از جمله ایران حضور داشتند، که با صوت قرآن و مدح «اهل بیت علیهم السلام» بر حال و هوای روحانی این جشنواره افزودند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا