جهان اسلام

نصب دوربین های امنیتی در مساجد کویت از بیم خطرات تروریستی

وزارت اوقاف کویت از تشدید تدابیر امنیتی در مساجد این کشور از بیم خطرات تروریستی خبر داد.

 

وزارت اوقاف کویت از تشدید تدابیر امنیتی در مساجد این کشور از بیم خطرات تروریستی خبر داد.

این تدابیر در شرایطی اتخاذ می شود که درحال حاضر نمازگزاران به هنگام ورود به بسیاری از مساجد مورد بازرسی بدنی قرار می گیرند و این قبیل تدابیر با هدف مقابله با هرگونه احتمال حمله سنی های تند رو انجام می شود.

به گفته «محمد الجبری» وزیر اوقاف کویت، این طرح شامل نصب 5 هزار دوربین پیشرفته امنیتی در مساجد کویت می شود تا از راه آن بتوان تمامی فعالیت ها و تردد نمازگزاران در مساجد را رصد کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مساجدی که به شکل «کانکس» بنا شده و به طور موقت و سیار مورد استفاده قرار می گیرند، گفت : نظارت بر تردد نمازگزاران و فعالیت این مساجد نیز تشدید شده است.

این درحالی است که وزارت اوقاف کویت، تدابیر سخت گیرانه ای را برای نظارت برعملکرد ائمه جماعات مساجد طی یکسال اخیر درپیش گرفته، و تعداد زیادی از آنها را به خاطر نشر افکار افراطی برکنار نموده است.

وزارت اوقاف کویت به طور معمول با اعزام مستمر بازرسان وناظرانی به مساجد کویت، نظارت کاملی را بر فعالیت ائمه جماعت و خطبه های آنها اعمال می کند و درصورت نقض قوانین و ضوابط تعیین شده برخورد های لازم با آنها انجام می شود.

شایان ذکر است، دولت کویت همزمان طرحی را اجرا می کند که براساس آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وسیعی میان مردم این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و تفکرات و رویکرد های افراطی سنی های تندرو صورت می گیرد

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا