جهان اسلام

برطرف نمودن چالش های مهدهای کودکِ مساجد سنگاپور

مهد کودک‌ها، در مساجد سنگاپور تخصصی می‌شوند.

 

مهد کودک‌ها، در مساجد سنگاپور تخصصی می‌شوند.

شورای اسلامی سنگاپور و یک بنیاد مردمی موسوم به «منداکی» در حال بررسی طرح تخصصی کردن مهد کودک‌های مساجد سنگاپور هستند.

«یعقوب ابراهیم»، وزیر اطلاعات و ارتباطات و وزیر مسئول در امور مسلمانان سنگاپور، با اعلام این خبر افزود:‌ ۷۱ مسجد در سنگاپور وجود دارد که همه آن‌ها دارای مهد کودک نیستند و ما قصد داریم مهد کودک‌های مساجد را حفظ کرده و بهترین روش این است که آن‌ها را تخصصی کنیم.

وی گفت: شورای اسلامی و بنیاد منداکی سنگاپور قصد دارند روش‌های مطابقت مهد کودک‌های مساجد با اصول تعیین شده در سازمان رشد کودک را مورد بررسی قرار دهند که دولت در این زمینه بر این مهد کودک‌ها نظارت خواهد داشت.

بسیاری از مردم سنگاپور معتقدند مهد کودک‌های مساجد، فاقد منابع آموزشی و برنامه درسی مناسب هستند که از این رو این مهد کودک‌ها با چالش‌های فراوانی مواجه هستند.

گفتنی است، سنگاپور با جمعیتی بالغ بر ۴۲ درصد بودایی، ۱۲,۵ درصد تائوئیست و هندوئیست و ۱۵ درصد افراد فاقد مذهب در کنار تنها ۳۰ درصد جمعیت مسلمان و مسیحی، کشوری است که جمعیت بت‌پرستی آن بر سایر ادیان ابراهیمی غلبه دارد.

با این وجود دولت سنگاپور ادیان مختلف را در فعالیت‌های خود آزاد نهاده تا ضمن رعایت حقوق سایر مذاهب، به طور آزادانه به انجام امور و برنامه‌های مذهبی خود در سطح اجتماع بپردازند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا