جهان اسلام

محروم شدن میلیون ها دانش آموز از مدرسه در یمن

جنگ یمن صدمات گوناگونی را متوجه این کشور نموده است.

 

جنگ یمن صدمات گوناگونی را متوجه این کشور نموده است.

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: جنگ در یمن باعث شده میلیون ها دانش آموز از تحصیل و مدرسه بازبمانند.

به گزارش رویترز «مارتیزل رِلانو» نماینده «یونیسف» در سازمان ملل هشدار داده است که بیش از دو سال جنگ در یمن و فروپاشی اقتصادی این کشور، باعث شده هزاران معلم حقوق ماهیانه دریافت نکنند.

این مقام سازمان ملل در یونیسف، افزود: دانش آموزان نیز از درس و تحصیل دور مانده اند و همین موضوع باعث شده خطر احتمالی پیوستن این کودکان به گروه های تبهکاری، نیروهای مسلح یا ازدواج زودهنگام افزایش یابد.

براساس این گزارش، با اینکه ماهها است سال تحصیلی آغاز شده، دستکم ۴/۵ میلیون کودک و نوجوان یا هنوز به مدرسه و مراکز آموزشی نرفته اند و یا سال تحصیلی را هرگز به پایان نمی رسانند. 

همچنین ۱۶۶ هزار معلم در سرتاسر یمن از ماه اکتبر هیچ پولی بابت کار خود دریافت نکرده اند.

شایاین ذکر است، عربستان سعودی بیش از دو سال است که با تدارک ائتلافی از برخی کشورهای عربی، یمن را مورد حمله قرار داده که در پی آن نه تنها اقتصاد این فقیرترین کشور عربی از بین رفته و زیرساخت های خود را نیز از دست داده، بلکه ده ها هزار نفر از غیر نظامیان را قربانی خود نموده است.

حمله عربستان سعودی به یمن و ائتلاف همراهش بنا بر اعلام این کشور، برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و با مقاصد سیاسی صورت گرفته است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا