جهان اسلام

شکنجه و صدور حکم اعدام سرنوشت محکومان بحرینی وعربستانی

در بحرین، محکومان زیر شکنجه اعتراف می کنند و سپس برای آنها رای اعدام صادر می شود.

 

در بحرین، محکومان زیر شکنجه اعتراف می کنند و سپس برای آنها رای اعدام صادر می شود.

سازمان عفو بین الملل با صدور گزارشی از موارد نقض حقوق بشر در بحرین در چارچوب اعتراف گرفتن از محکومان زیر شکنجه و سپس صدور حکم اعدام در حق آنان پرده برداشت.

سازمان عفو بین الملل در گزارش جهانی خود در ارتباط با صدور احکام اعدام یادآور شد، بحرین از جمله کشورهایی است که در آن  حکم اعدام، به دور از معیارهای بین المللی لازم در دادگاههای عادلانه صادر می شود و عملکرد دادگاههای بحرین موجب نگرانی شده است.

در گزارش این سازمان بین المللی آمده است، با وجود نگرانی از موارد نقض حقوق بشر در بحرین و نیز عربستان، در چارچوب اقداماتی نظیر صدور حکم اعدام و شکنجه محکومان برای اعتراف گیری از آنان، برخی کشورها مانند انگلیس که با این دو کشور روابط نزدیکی دارند، با آموزش نیروهای امنیتی، به آنها در این اعمال خشونت آمیز کمک می کنند.

در همین رابطه «کایت آلن» مدیر دفتر سازمان عفو بین الملل در انگلیس گفت: ما نگرانیم که مسائل تجاری و امنیتی، حقوق بشر را تحت تاثیر قرار دهد، آن هم در شرایطی که مسئولان از اعتراض به مجازات اعدام در مورد کشورهایی مانند عربستان و بحرین خودداری می کنند.

این در حالی است که یک سازمان حقوق بشری در انگلیس پیش از این فاش کرده بود که نیروهای پلیس بحرین و عربستان در انگلیس آموزش دیده اند آن هم در شرایط که احتمالا این نیروها در موارد نقض حقوق بشر دست دارند.

همچنین این سازمان، با ارسال نامه‌ای به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از وی خواسته، آزادی سه کودک در عربستان سعودی را که به دلیل شرکت در اعتراض های سیاسی، در معرض اعدام قرار دارند، خواستار شود.

می هفته گذشته درچارچوب تقویت روابط انگلیس و عربستان عازم ریاض شد، اما معلوم نیست این مسائل را با سران غربستان سعودی در میان گذاشته است یا خیر.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا