جهان اسلام

سال روز شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها

نیمه ماه رجب، سال روز شهادت حضرت «زینب کبری سلام الله علیها» بزرگ بانوی حماسه عاشورا و دختر حضرت امیرالمومنین علیه السلام است.

 

نیمه ماه رجب، سال روز شهادت حضرت «زینب کبری سلام الله علیها» بزرگ بانوی حماسه عاشورا و دختر حضرت امیرالمومنین علیه السلام است.

شیعیان در جای جای جهان، این روز را به ماتم نشستند و با برگزاری مراسم عزاداری، مقام این بانوی بزرگوار را گرامی داشتند.

در این بین، تعدادی زیاد از شیعیان و محبین «اهل بیت علیهم السلام»، خود را به بارگاه مطهر حضرت «زینب سلام الله علیها» در شهر دمشق رساندند و با برپایی دسته های سینه زنی و مجالس عزاداری، به اقامه شعائر در این حرم مطهر پرداختند.

شایان ذکر است، هیئت ها و مواکب عزاداری – و در رأس آن ها، هیئت كربلائي ها (موكب اهالي كربلاء) – برای برپایی مراسم عزاداری در مرقد مطهر حضرت زینب سلام الله، حاضر شدند.

هیئت مذکور ـ که مرکزیت آن در شهر مقدس کربلاست – خدماتی ارزشمند را در کمک به تردد زائران حرم حضرت «زینب سلام الله علیها» در دمشق، ارائه می کند.

این حضور پر شور شیعیان در حالی بود که سنی های تندرو سعی داشتند منطقه زینبیه را با خمپاره هدف قرار دهند؛ که این اقدام تروریستی آن ها، هیچ گونه تلفاتی جانی در پی نداشت و مراسم عزاداری در شهر دمشق با شکوه و امنیت کامل برگزار شد.

شهر مقدس کربلا نیز، شاهد مراسم عزاداری در سال روز شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، در قالب دسته های عزاداری بود، که در بین الحرمین و دو آستان مقدس عباسی و حسینی برگزار شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا