جهان اسلام

اذعان عربستان به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، به استفاده از بمب های خوشه ای در یمن اذعان کرد.

 

سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، به استفاده از بمب های خوشه ای در یمن اذعان کرد.

سرلشکر «احمد عسیری» با اشاره به خرید تسلیحات از انگلستان گفت : عربستان سعودی با خرید سلاح در صدد تقویت توان نظامی خود بوده و  انگلستان نیز از این را کسب درآمد می کند.

عسیری که در گفتگو با بی بی سی سخن می گفت، افزود: ما این سلاح ها را از انگلستان هدیه نمی گیریم و  پول هایی که عربستان سعودی به این کشور می‌دهد صرف امور اقتصادی آن می‌شود و اگر فروش سلاح را متوقف کند؛ عربستان سعودی به دنبال بازار دیگری خواهد بود.

این سرلشکر ارتش عربستان سعودی، در پاسخ به سوالی درباره مانع تراشی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن گفت : این ائتلاف  کامیون‌های حامل کمک های بشردوستانه را از مناطق تحت تسلط حوثی ها بازگرداند تا به گفته او از  قاچاق سلاح برای حوثی ها جلوگیری کند.

وی همچنین با این توجیه که ـ بمب های خوشه ای، سلاح شیمیایی نیستند ـ افزود: این سلاح ها ممنوعه نیستند، بلکه به عنوان بخشی از توان نظامی بحساب می آیند و به گفته او نیروی هوایی کشورهای سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

این مقام نظامی، در پاسخ به اعمال فشارعربستان سعودی بر انگلیس برای فروش سلاح گفت : عربستان سعودی قراردادهای نظامی با انگلستان بسته و به انگلیس پول داده و به این وسیله اقتصاد این کشور را بهبود بخشیده است.

وی در پایان گفت: ما توان نظامی جدیدی برای عربستان سعودی فراهم آورده ایم و اگر انگلیس نخواهد به ما سلاح بفروشد؛ عربستان سعودی بازار دیگری خواهد یافت.

شایان ذکر است، عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از شانزده کشور عربی، با هدف بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»  ـ رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن ـ در حال طی نمودن سومین سال حمله خود به یمن است.

حملاتی که تقریبا تمامی زیر ساخت های این فقیر ترین کشور عربی را از بین برده و جان ده ها هزار تن از مردم این کشور را گرفته و یا مجروحشان نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا