جهان اسلام

نابودی میراث شیعه در عربستان به دست حکومت این کشور

«سازمان ملل متحد» به عربستان سعودی هشدار داد: میراث صدها ساله شیعیان در شرق این کشور را نابود نکند.

 

«سازمان ملل متحد» به عربستان سعودی هشدار داد: میراث صدها ساله شیعیان در شرق این کشور را نابود نکند.

«لیلانی فرحا»  ـ از کارشناسان ارشد سازمان ملل متحد ـ به عربستان سعودی در مورد تخریب بناهای تاریخی شیعیان در روستاهای شهر «العوامیه» در استان «قطیف» واقع در شرق این کشور هشدار داد. 

عربستان سعودی به بهانه نوسازی و توسعه روستاهای این مناطق در حال نابودی سکونتگاه های تاریخی شیعیان است.

این سوکنتگاه ها که بیش از 400 سال قدمت دارند، در روستای «المسوره» در شهر «العوامیه» واقع شده است.

«فرحا» که کارشناس ارشد سازمان ملل متحد در امور سکونتگاه های تاریخی است ـ در این باره گفت: این روستا نه تنها به خاطر مردمانش، بلکه به خاطر شرایط تاریخی و فرهنگی خود و نیز حسینیه ها و  کسب و کارهای شیعیان، برای آنها حائز اهمیت بوده و حکومت  عربستان نباید به بهانه توسعه، آنها را نادیده بگیرد.

«فیلیپین آلستون» ـ گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر ـ نیز در مورد تخریب این منطقه و به خطر افتادن وضعیت شغلی و معیشتی مردم شیعه در «العوامیه» به عربستان هشدار داد.

شایان ذکر است، عربستان سعودی از بدو بوجود آمدن خود، در از بین بردن بسیاری از مکان های مقدس صدر اسلام، به بهانه بازسازی و توسعه کوشیده است.

در حالی که تفکر حکومت وهابی مذهبِ عربستان سعودی، با هدف از میان بردن اماکن و زیارت گاه هایی که از صدر اسلام در این کشور باقی مانده و متعلق به شیعیان است، سعی در از میان برد این آثار ارزشمند دارد که از بزرگترین و معروفترین آنها میتوان به قبرستان بقیع اشاره کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا