جهان اسلام

همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» در عراق برگزار شد

همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» در عراق برگزار شد.

 

همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» در عراق برگزار شد.

همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» به منظور پاسداشت مقام جناب سلمان فارسی ـ صحابی جلیل القدر حضرت رسول صلی الله علیه و آله ـ با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف اسلامی در جوار مزار مطهر ایشان در شهر مدائنِ عراق برگزار شد.

در این همایش که با حضور نمایندگان عتبات عالیات عراق، نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام تقلید از شهر مقدس قم و نجف، رهبر ارامنه عراق، نماینده رهبر ایزدی های جهان، نماینده دیوان وقف شیعی و وقف سنی عراق و اندیشمندانی از چندین کشور اسلامی همراه بود، «شیخ مقداد الکعبی» پیام «شیخ ستار الجیزانی» تولیت مزارهای شیعی عراق به این همایش را قرائت کرد.

در این پیام ضمن تاکید بر ضرورت بحث علمی پیرامون حقیقت، به نقش سازنده اندیشمندان در محافظت از مفاهیم و اندیشه‌های بزرگ اسلام با هدف روشن کردن حقایق و افشای شیطنت های افرادی که در قالب اسلام به این دین خیانت کرده و می کنند، تاکید شده بود.

پس از قرائت پیام متولی مزارهای شیعی عراق، جناب شیخ «حسن هادی الجبوری» متولی مزار سلمان فارسی، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، به تشریح اهداف این همایش پرداخت.

در ادامه این همایش، نمایندگان مراجع عظام تقلید، رهبر انجمن محمدیه عراق، نماینده ارامنه عراق، نماینده نیروهای حشد الشعبی، نماینده رهبر ایزدی های جهان و نماینده آستان مقدس علوی به سخنرانی پرداخته و با تاکید بر لزوم بحث های علمی، پیرامون حقایق تاریخی، آن را سازنده دانستند.

شایاین ذکر است، در این همایش در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، 25 مقاله علمی، توسط اندیشمندان حوزه و دانشگاه با محوریت شخصیت جناب «سلمان فارسی» و جناب «خذیفة بن الیمان» نیز ارائه شد که در پایان از برگزیدگان تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا