جهان اسلام

اذعان آمریکا به کشتار ۳۹۶ غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف در عراق و سوریه

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به کشتار نزدیک به ۴۰۰ غیر نظامی در حملات هوایی ۳۰ ماهه خود علیه عناصر داعش در عراق و سوریه اذعان کرد.

 

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به کشتار نزدیک به ۴۰۰ غیر نظامی در حملات هوایی ۳۰ ماهه خود علیه عناصر داعش در عراق و سوریه اذعان کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ـ CENTCOM ـ با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حملات هوایی ۳۰ ماه اخیر جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت رهبری این کشور به مواضع گروهک تروریستی داعش در خاک عراق و سوریه، جان  ۳۹۶ غیر نظامی را گرفته است.

بر اساس این گزارش، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه خود در این باره آورده است: بنا بر آمارهای صادر شده از آگوست سال ۲۰۱۴ تا فوریه ۲۰۱۷، ائتلاف در مجموع ۱۸ هزار و ۶۰۰ حمله هوایی انجام داده و طی این مدت نیز تعداد کل قربانیان احتمالی ۳۹۶ نفر از ساکنان غیر نظامی بوده است.

در این بیانیه در رابطه با عملیات نظامی نیروهای عراقی با پشتیبانی ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم برای آزادسازی شهر «موصل»  ـ مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور ـ از اشغال داعش نیز آمده است: از آغاز عملیات آزادسازی موصل در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۶ تا آزادسازی بخش شرقی شهر در ۱۸ فوریه ۲۰۱۷ نیز ۳۷ خبر از احتمال کشته شدن غیر نظامیان مخابره شده که ۱۵ مورد از آنها معتبر و قابل اعتماد هستند.

شایاین ذکر است، پیش از این سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای، شمار بالای غیرنظامیان جان باخته در نتیجه حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا را حاکی از ناتوانی این ائتلاف در حفاظت از جان غیر نظامیان دانسته و اعلام کرده بود که این ائتلاف قوانین بین المللی را صریحا نقض کرده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا