جهان اسلام

محکومیت انفجار تروریستی پاکستان از سوی مرکز جهانی آدم

مرکز جهانی «آدم» طی بیانیه ای انفجار تروریستی اخیر در پاکستان را محکوم کرد.

 

مرکز جهانی «آدم» طی بیانیه ای انفجار تروریستی اخیر در پاکستان را محکوم کرد.

مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها ـ آدم ـ با صدور بیانیه ای، انفجار اخیر در شهر پاراچنار پاکستان را که سنی های تندروی طالبان به وسیله آن بیش از 110 نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و مجروح ساختند، محکوم کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری «شیعه ویوز» ارسال شده، آمده است:

 ما این گونه اعمال تروریستی و غیر انسانی را که مردم غیر نظامی پاکستان؛ از جمله زنان، کودکان و کهنسالان را هدف قرار می دهند، به شدت محکوم می کنیم.

این بیانیه افزود: متاسفانه کشورهای که برای این گونه اعمال تروریستی توجیهات فکری دارند؛ همچنان به حمایت خود از گروه های تروریستی و سنی های تندرو در پاکستان و افغانستان ادامه می دهند تا بتوانند با ایجاد طایفه گرایی تعداد بیشتری از مسلمانان را به کام مرگ بکشانند.

این مرکز حقوق بشری در ادامه افزود:

ما از رفتار برخی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا و بریتانیا تعجب می کنیم که چگونه ادعای حمایت از حقوق بشر نموده و خود را ضد تروریسم معرفی می کنند؛ در حالی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم سعی در حمایت از برخی از گروه های تروریستی نموده و یا کشورهای حامی آنها را تحت پوشش حمایت های خود قرار می دهند.

مرکز جهانی «آدم» در پایان بیانیه خود گفت: ما حکومت پاکستان را مسئول تامین امنیت شیعیان پاکستان می دانیم و از دولتمردان و سران امنیتی این کشور می خواهیم تا علاوه بر تامین امنیت جانی شیعیان در نقاط مختلف پاکستان، امنیت اماکنی که تجمعات شیعی در آن برگزار می شود، مانند مساجد، حسینیه ها و زیارت گاه ها را تامین نماید.

 لازم به یادآوری است، روز جمعه در انفجاری که سنی های تندروی «جماعت الاحرار» ـ وابسته به گروه تروریستی طالبان پاکستان ـ مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، بیش از 110 تن از شیعیان که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا