اخبارموسسات جهانی شیعه

مرکز آدم: انفجارهای سریلانکا را محکوم می کنیم و این اعمال را جنایتی نسبت به ادیان می دانیم

در پی انفجارهای تروریستی اخیر که در کشور سریلانکا روی داد مرکز آدم برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها با صدور بیانیه ای به شدت این جنایت را محکوم کرد. 

 

 

در پی انفجارهای تروریستی اخیر که در کشور سریلانکا روی داد مرکز آدم برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها با صدور بیانیه ای به شدت این جنایت را محکوم کرد. 

در این بیانه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده آمده است:

انفجارهای تروریستی اخیر در کشور سریلانکا، جنایتی ضد انسانی است که تعدد دینی و مذهبی این کشور را هدف قرار داده و بعید نیست که حتی سازمان ها و تشکیلات اطلاعاتی برخی کشورها پشت پرده این انفجارها باشند.

این بیانیه ادامه داد: ما انفجارهای تروریستی در کلیساهای سریلانکا را صدها قربانی از مردم بی دفاع بر جا گذاشته به شدت محکوم می کنیم و معتقدیم که این اعمال خشن با هدف ایجاد درگیری میان پیروان ادیان مختلف در سریلانکا صورت گرفته است.

مرکز آدم در ادامه با اشاره به حمله تروریستی به مساجد نیوزلند، افزود: این حملات همدردی نهادها، موسسه ها دولتی و حتی شهروندان غیر مسلمان را با مسلمانان نیوزلند در پی داشت و باعث خشم جریان هایی شد که به دنبال ناامن نمودن کشورهای با اقلیت مسلمان برای مسلمانان هستند؛ پس شایسته است که کشورها و سازمان های بین المللی در مقابل جریان هایی که سعی در ترویج افراطگرایی دارند، ایستادگی نمایند.

مرکز آدم همچنین برخی از سیاست ها یکشورهای غربی را عامل ترویج تمایلات افراطی، نژادی و دینی دانسته و هر کشوری را که از این گونه سیاست ها حمایت می نماید، مسئول کشتارهای بر پایه دین و مذهب عنوان کرد.

مرکز آدم برای دفاع از حقوق و آزادی ها، در ادامه از مجامع بین المللی خواست تا درباره بمب گذاری های سریلانکا تحقیقات دقیقی به عمل آورده و نتایج آن را به افکار عمومی جهان اعلام نمایند تا همگان عوامل پشت پرده این جنایت ها را شناخته و بدانند چه کسانی از فتنه های دینی بهره برداری می کنند.

گفتنی است انفجارهای تروریستی در کلیساهای سریلانکا بیش از صدها کشته و مجروح بر جای نهاد که بسیاری از آنان مسیحی بوده و در مراسم جشن عید پاک شرکت کرده بودند.

در این عملیات تروریستیِ برنامه ریزی شده چند کلیسا و هتل در مرکز پایتخت سریلانکا، هدف حملات تروریستی قرار گرفت و سنی های تندروی داعش مسئولیت آن را پذیرفتند.

مسیحیان سریلانکا یکی از اقلیت های دینی این کشور را تشکیل می دهند و کم جمعیت تر از سایر اقلیت های ساکن این کشور یعنی هندوها و مسلمانان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا