جهانموسسات جهانی شیعه

شیعه رایتس واچ: در جهان امروز تنها هدفِ دشمنان، شيعيان هستند

سازمان جهانی ديدبان حقوق شيعيان(شیعه رایتس واچ) گزارش ويژه خود در رابطه با ماه ژوئن را تحت عنوان «مسلمانان شیعه مذهب در محاصره شکنجه، سرکوب، کشتار و حرمت شکنی توسط برخی حکومت ها و حملات تروريستی سنی های تندرو» منتشر کرد. 

 

سازمان جهانی ديدبان حقوق شيعيان(شیعه رایتس واچ) گزارش ويژه خود در رابطه با ماه ژوئن را تحت عنوان «مسلمانان شیعه مذهب در محاصره شکنجه، سرکوب، کشتار و حرمت شکنی توسط برخی حکومت ها و حملات تروريستی سنی های تندرو» منتشر کرد. 

در اين گزارش آمده است: با يک نگاهی دقیق و کارشناسانه به رخدادهايی که در ماه ژوئيه گذشته به وقوع پيوست می توان به وضوح دريافت که نسبت اقدام های خشونت آمیز علیه شیعیان و سرکوب های سازمان یافته آنها در ماه قبل از آن، 300درصد رشد یافته رشد یافته است. 

شیعه رایتس واچ ادامه داد: در اين مدت شيعيان به شکل کاملا سازمان یافته و با مقاصد شومی، هدف بيش از 206 عمليات خشونت بار در برخی از کشورها به ویژه در عراق، نيجريه، پاکستان و افغانستان بوده اند. 

همچنين در گزارش ماهيانه اين سازمان آمده است: برجسته ترين موارد خشونت و تعرض که در ماه گذشته بر ضد شيعيان اعمال شد، اقدامات تروريستی، مصادره حق آزادی بيان، سرکوب آزادی های دينی و مذهبی، سلب آزادی های اعتقادی، بازداشت ها و احکام ظالمانه ای بود که نسبت به شيعيان بازداشت شده روا داشته شد.

در بخش ديگر گزارش ماهيانه اين سازمان آمده است: بر اساس اسناد موجود در سال 2018 ميلادی 2186 مورد اقدام خشونت بار و تعرض بر ضد مسلمانان شيعه مذهب مستند سازی شده است.

این سازمان حقوق بشری که اتفاقات جامعه شیعه در سطح جهان را رصد می کند، ادامه داد: شيعيان به هيچ نماد و یا دسته و جريان خاص سياسی وابسته نيستند، بله به کشور و سرزمين خود وابسته و فرزندان کشور خود هستند. بنابراين، نبايد به شيعيان به عنوان تشکلی با مسائل صرفاً سياسی نگريست؛ چراکه اين موضوع کاملاً مردود است.

شیعه رایتس واچ در پایان گزارش خود از دولت مردان و حکمرانان جامعه جهانی، خصوصا کشورهای مسلمان خواست تا حقوق شهروندی شیعیان را پامال ننموده و نیز از آنها در مقابل اقدامات تروریستی سنی های تندرو حفاظت نماید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا