جهانموسسات جهانی شیعه

10 سال دفاع از شیعه در سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ)

شیعه رایتس واچ 10 ساله شد. 

 

شیعه رایتس واچ 10 ساله شد. 

ده سال پر فراز و نشیب از فعالیت‌های ارزشمند سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) در راستای دفاع از مظلومیت مسلمانان شیعه در جهان گذشت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد تقی ذاکری نماینده بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی از پژوهشگران، نویسندگان و کارشناسان دعوت کرد تا با حضور در این سازمان و به اشتراک گذاشتن افکار و ایده‌های خود، گامی موثر در روند رو به پیشرفت سازمان شیعه رایتس واچ بردارند.

شیخ محمد تقی ذاکری در مصاحبه با خبرگزاری شیعه ویوز گفت: سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان در سال 2009 میلادی و با فعالیت‌های مختصری مانند مشاوره تاسیس شد و در ابتدای کار نیاز مبرمی به حضور شخصیت‌های آکادمیک، علما، فضلا و افرادی بود که اهتمام و نگاه ویژه‌ای به مسائل روز شیعیان در جهان داشتند.

وی افزود: در ادامه کار و در راستای عمل به رهنمودهای ارزشمند مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله و پس از ظلم‌هایی که حکومت بحرین بر شیعیان این کشور روا داشت، فعالیت‌های این سازمان به صورت جدی آغاز شد.

حجت الاسلام  و المسلمین ذاکری در ادامه تصریح کرد: سازمان شیعه رایتس واچ نیاز به پیشرفت‌های بیشتری دارد و با همین هدف با صاحب نظران و خبرگان امر مکاتبات مهمی داشته است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور فعال سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان به عنوان یک سازمان حقوق بشری فعال در سالن‌های سازمان ملل متحد، برای موفقیت بیش از پیش این سازمان اظهار امیدواری کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا