جهانموسسات جهانی شیعه

محکومیت جنایت های اسرائیل علیه فلسطینیان، از سوی «مرکز جهانی آدم»

«مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها» (آدم)، طی بیانیه ای جنایت های اخیر اسرائیل در حق مردم فلسطین را به شدت محکوم کرد.

 

«مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها» (آدم)، طی بیانیه ای جنایت های اخیر اسرائیل در حق مردم فلسطین را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده، آمده است:

ما حمله ی خون بار اسرائیل به تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان فلسطینی  در «روز زمین» را محکوم می کنیم؛ جایی که 16 تن از شهروندان غیر نظامی جان خود را از دست دادند و صدها نفر مجروح شدند.

مرکز جهانی آدم در بیانیه خود ضمن انتقاد از عدم موضع گیری شورای امنیت در قبال جنایت های اسرائیل علیه فلسطینیان، افزود: پیمان های سازمان ملل، قوانین بین المللی و حتی شریعت های آسمانی، به انسان ها اجازه دفاع از خاک و جان و ناموس خود را می دهند تا با کرامت و آزادگی زندگی کنند .

در ادامه این بیانیه آمده : اسرائیل جنایت های خود را (دفاع از نفس) عنوان می کند، که این امر مغایر با ماده 51 از پیمان سازمان ملل است؛ پیمانی که دارای شروط خاصی است، از جمله: عدم شروع حمله به بهانه دفاع از خود، همکاری و رایزنی با شورای امنیت در امر دفاع از خود، توازن عکس العمل دفاعی با مقدار و شدت حمله،  و دفاع کردن از خود در زمانی که کشور مورد حمله قرار بگیرد و نه پس از آن.

این بیانیه ضمن اشاره به پای بند نبودن نیروهای اسرائیلی به هیچ یک از این موارد، افزود: اسرائیل از زمانی که اعلام وجود کرده، تاکنون  به هیچ قطع نامه ای متعهد نبوده که در این زمینه می توان به قطع نامه ی 446 شورای امنیت که در 20 مارس 1979 میلادی صادر شده، اشاره کرد.

در این قطع نامه آمده است  که سیاست اسرائیل در اشغال گری و ساخت شهرک های مسکونی در زمین های فلسطینیان که از سال 1967 میلادی به اشغال اسرائیل در آمده است، هیچ اعتبار و مشروعیتی ندارد؛ که در این راستا نیز  شورای امنیت در آن زمان از اسرائیل خواست تا به پیمان ژنو در سال 1949 میلادی متعهد باشد و به اشغال گری خود پایان دهد.

مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادی ها (آدم)، در ادامه بیانیه خود از موضع سازمان ملل متحد و شورای امنیت انتقاد کرد و افزود: این دو نهاد بین المللی در انجام وظایف خود که تضمین امنیت و صلح در جهان است، کوتاهی کرده اند و باعث تاسف است که شورای امنیت، حتی بیانیه ای در محکومیت سرکوب و کشتار اخیر مردم فلسطین از سوی نیروهای اسرائیلی، صادر نکرد.

 این مرکز حقوق بشری در پایان بیانیه خود از جامعه بین الملل خواست ضمن انجام وظیفه خود، جنایت های اخیر نیروهای اسرائیلی را محکوم کنند تا اسرائیل از اقدامات خشونت آمیز خود علیه شهروندان فلسطینی دست بکشد.

در روز جهانی زمین (30 مارس)، مردم فلسطین در اعتراض به اشغال زمین هایشان توسط اسرائیل، به تظاهرات پرداختند که نیروهای اسرائیلی با استفاده از سلاح گرم 16 تن از این افراد را کشتند و صدها تن را مجروح کردند.

تظاهرات فلسطینی ها که «مسیر بزرگ بازگشت» نام گذاری شده بود،  درمرز بین نوار غزه و اسرائیل برگزار شد، و ده ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی از جمله زنان و کودکان، در آن شرکت داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا