عتبات و اماکن مقدسه

ساخت ضریح جدید امامزاده قاسم بن موسی الکاظم علیهما السلام توسط آستان مقدس عباسی

قرارداد ساخت ضریح جدید امامزاده قاسم بن موسی الکاظم علیهما السلام با آستان مقدس عباسی منعقد گردید.

 

قرارداد ساخت ضریح جدید امامزاده قاسم بن موسی الکاظم علیهما السلام با آستان مقدس عباسی منعقد گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، پس از ساخت و نصب ضریح جدید حضرت عباس علیه السلام به عنوان اولین ضریحی که در عراق و بدست نیروهای بومی ساخته شده، این تصمیم گرفته است تا دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد.

در همین راستا، هیات امنای آستان مقدس عباسی در قالب قراردادی با تولیت مزار حضرت قاسم بن موسی الکاظم علیهما السلام، ساخت ضریح جدید این مزار را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس این گزارش، «سید احمد الصافی» متولی شرعی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام در جلسه تنظیم این قرار داد، اظهار امیدواری کرد که این پروژه مطابق برنامه و نقشه های مصوب در اسرع وقت اجرا گردد.

آقای «کریم حسین صکر» متولی مزار حضرت قاسم علیه السلام نیز، ضمن اشاره به فرسودگی ضریح فعلی مزار حضرت قاسم علیه السلام و تعداد انبوه زائران از تصمیم تولیت این مزار برای ساخت ضریح جدید خبر داد و گفت: منابع مالی ساخت این ضریح از سوی یکی از خیرین تامین گردیده است.

وی افزود: ما امیدواریم، طراحی و ساخت این ضریح، با حفظ برخی از نقوش ضریح فعلی؛ تماما بدست هنرمندان عراقی اجرا شده و در زمان مقرر در مکان خود نصب شود.

متولی مزار حضرت قاسم علیه السلام دلیل انتخاب آستان مقدس عباسی برای ساخت این ضریح را توانائی بالای این آستان مقدس در زمینه ساخت ضریح اعلام نمود و گفت: شاهد این ادعا ضریحی است که به اعتراف اهل فن برای مرقد مطهر حضرت عباس علیه السلام ساخته شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا