عتبات و اماکن مقدسه

نسیم کربلا در پاکستان

«نسیم کربلا» فروردین ماه، در کشور پاکستان خواهد وزید.

 

«نسیم کربلا» فروردین ماه، در کشور پاکستان خواهد وزید.

کشور پاکستان، شاهد برگزاری چهارمین دوره جشنواره «نسیم کربلا» به همت آستان های مقدس حسینی، علوی، عباسی و امامین کاظمین، در فروردین ماه سال 96 خواهد کرد.

«سیدافضل الشامی» معاون دبیر کل امور فرهنگی آستان مقدس حسینی در اینباره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، ارتباط عمیق تر با مسلمانان پاکستان، با رویکرد گسترش پیام صلح، محبت، همزیستی مسالمت‌آمیز و به منظور مقابله با افراط گرایی است.

وی افزود: این جشنواره با تلاش‌های آستان‌های مقدس بر ملت پاکستان، تمرکز خواهد کرد؛ زیرا بسیاری از آنهابه دلایل مختلف نمی‌توانند به عراق سفر نموده و عتبات عالیات را زیارت کنند و ما سعی میکنیم بخشی از عطش محبت آنها به امام حسین علیه السلاو ودیگر ائمه اطهار علیهم السلام را با این جشنواره، پاسخگو باشیم.

الشامی افزود: این جشنواره شامل برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عکس، برگزاری فعالیت‌های قرآنی و اهتزاز پرچم‌های گنبد امام عتبات عالیات عراق در شهر «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان و دیگر شهرهای این کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره «نسیم کربلا» مسابقاتی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار خواهد شد که 5 نفر از شهرهای مختلف برنده جایزه سفر به عتبات عالیات خواهند بود.

یادآور می‌شود، سومین جشنواره فرهنگی سالانه «نسیم کربلا» در پاکستان با همکاری «دانشگاه اسلامی الکوثرِ» پاکستان و «عتبات عالیات» و با حضور شخصیت‌های رسمی و ملی فروردین‌ماه سال گذشته برگزار شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا