عتبات و اماکن مقدسه

ختم قرآن رمضانیه نوجوانان در حرم مقدس علوی

برای نخستین‌ بار، جلسات رمضانیه ختم ترتیل قرآن، ویژه نوجوانان در حرم مطهر علوی در شهر مقدس نجف برگزار می‌شود.

 

برای نخستین‌بار، جلسات رمضانیه ختم ترتیل قرآن، ویژه نوجوانان در حرم مطهر علوی در شهر مقدس نجف برگزار می‌شود.

این جلسات ختم ترتیل قرآن کریم به همت دارالقرآن وابسته به آستان مقدس علوی و در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و نونهالان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در آن حضور می‌‌یابند.

در همین راستا، واحد آموزش قرآن وابسته به دارالقرآن آستان مقدس علوی، مسابقاتی را برای تعیین سطح و گزینش قاریان نوجوان و نونهال جهت مشارکت در این ختم قرآن برگزار کرد.

«سیدحسین الحکیم»، مسئول واحد آموزش قرآن آستان علوی و مسئول برگزاری این مسابقات گفت: مسابقه تعیین سطح با حضور ۳۳ قاری و حافظ قرآن از شهر مقدس نجف و در صحن مسجد «عمران بن شاهین»ـ واقع در ضلع شمالی حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام، برگزار شد.

وی افزود: «سیدمیثم الحسنی» داور تجوید، «ععلی العکراوی»، از قاریان برجسته عراقی داور رشته صوت و «حسین الحکیم» داور رشته لحن، اعضای اصلی کمیته داوران این مسابقات بودند.

الحکیم تصریح کرد: اعضای کمیته داوران پیش از برگزاری مسابقات برای داوطلبان شیوه مطلوب ترتیل قرآن، مهم‌ترین نکات و توصیه‌هایی را که قاری شرکت‌کننده در این ختم قرآن باید به آن‌ها پایبند باشد، شرح و توضیح دادند.

وی در پایان گفت: پس از برگزاری مسابقات، ۱۱ شرکت‌کننده برای حضور در جلسات رمضانیه ختم ترتیل قرآن در حرم مطهر علوی، گزینش شدند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا