عتبات و اماکن مقدسه

اتمام عملیات کاشی کاری 18 گنبد حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام

عملیات کاشی کاری گنبد های حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام طبق برنامه از پیش تعیین شده و مطابق با مشخصات فنی با کاشی کربلائی به اتمام رسید.

 

عملیات کاشی کاری گنبد های حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام طبق برنامه از پیش تعیین شده و مطابق با مشخصات فنی با کاشی کربلائی به اتمام رسید.

مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه های فنی و مهندسی آستان مقدس عباسی با علام این خبر و اشاره به ساخت دو نوع گنبد در این طرح گفت: 14 گنبد کوچک طرح توسعه حرم مطهر به عنوان نماد چهارده معصوم علیهم السلام و چهار گنبد بزرگ به عنوان نماد حضرت ام البنین علیها السلام و سه فرزند دیگر آن بانو که در واقعه کربلاء در کنار حضرت عباس علیه السلام به شهادت رسیدند تماما با کاشی کربلائی کاشی کاری شد.

گنبدهای کوچک در طرح توسعه حرم مطهر به قطر 5 متر و ارتفاع 3 متر از کف تا بالاترین نقطه و گنبدهای بزرگ به قطر 5 متر و ارتفاع 9 متر از کف تا بالاترین نقطه احداث شده اند.

مهندس الصائغ در ادامه به نصب سازه های فلزی بر روی این گنبدها و پوشاندن آنها با ورقهای فایبرگلاس که دارای قابلیت ضد آب و مقاوم در مقابله ضربه می باشند اشاره نموده و افزود: پس از نصب این اجزا بر روی گنبد؛ فرآیند کاشی کاری آغاز گردید. 

وی به مقاومت کاشی های بکار رفته دراین پروژه در مقابل حرارت تا 60 درجه سانتی گراد اشاره نموده و گفت: کاشی های استفاده شده در این پروژه تحت آزمایش های مختلف قرار گرفته و از مشخصات فنی بالائی برخوردار هستند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا