آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

دوربین های حرارتی برای کنترل تب زائران عمره در مسجدالحرام

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در ماه مبارک رمضان، 70 دوربین حرارتی با نظارت 500 کارمند کار رصد زائران بیت الله الحرام و عمره گذاران را بر عهده دارند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مدیر بخش مقابله با بیماری های واگیردار در مسجدالحرام در این باره گفت: دوربین های حرارتی با رنگ های مختلف درجه تب افراد را نشان می دهند و فردی را که مشکوک به کرونا است، شناسایی می کنند.

دوربین های حرارتی برای کنترل تب زائران عمره در مسجدالحرام

وی افزود: دوربین های حرارتی حداکثر شش متر از زائران بیت الله الحرام فاصله دارند و بسیار دقیق هستند و می توانند درجه تب افراد را به خوبی تشخیص دهند.

بنا بر این گزارش، تعداد دوربین های حرارتی و مسیرهای ورودی زائران به مسجدالحرام افزایش یافته است و فاصله گذاری اجتماعی نیز در آن رعایت می شود.

یک منبع رسمی در ریاست عمومی امور مسجدالحرام و مسجدالنبی صلی الله علیه و آله اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان، ظرفیت مسجد الحرام به منظور اسکان 50 هزار  زائر و 100 هزار نمازگزار در ماه مبارک رمضان افزایش می یابد.

زائران و نمازگزاران کاملاً با رعایت اقدامات احتیاطی و پروتکل های پیشگیری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مجاز به ورود به مسجدالحرام هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا