آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریهعتبات و اماکن مقدسه

موشک های اسرائیلی منطقه «سیده زینب» را هدف گرفتند

اخبار رسیده از کشور سوریه حاکی از آن است که مناطقی از حومه دمشق پایتخت این کشور هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که برخی اماکن در حومه شهر دمشق هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته با این حال پدافند هوایی ارتش کشورش به مقابله با آن پرداخته است.

موشک های اسرائیلی منطقه «سیده زینب» را هدف گرفتند

این منبع نظامی در ادامه نیز تاکید کرده که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با موشک ها پرداخته و بیشتر آنها را ساقط کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در نتیجه مقابله سامانه های پدافند هوایی این کشور با حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق، چند انفجار شدید این شهر را لرزانده است.

این نهاد مستقل و مخالف نظام حاکم در دمشق، همچنین مدعی شد که موشک های اسرائیلی منطقه ای نزدیک به حرم حضرت زینب سلام الله علیها در منطقه «سیده زینب» را هدف گرفتند.

به گفته این نهاد، در این منطقه بیشتر نیروهای نزدیک به ایران و حزب الله متمرکز شده اند. هنوز تلفاتی از این حملات مخابره نشده است.

این حملات به منطقه سیده زینب دمشق، در حالی صورت گرفته که بسیاری از موشک های اسرائیلی توسط پدافند سوریه ساقط شده اند.

منطقه سیده زینب که حرم مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما را در خود جای داده، در حومه دمشق واقع شده و احتمال آن می رفت که در این حمله تعدادی از موشک ها به حرم مطهر اثابت کند.

نیروهای مسلح حاضر در این منطقه به بهانه محافظت از حرم مطهر زینبی از نظام حاکم سوریه دفاع می کنند و این می تواند در درگیری ها باعث آسیب رسیدن به حرم مطهر آن حضرت شود.

از این رو بسیاری از شیعیان حملات اسرائیل را محکوم کرده و هشدار دادند مسئولیت آسیب به حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها در درگیری متوجه طرفین خواهد بود.

لازم به ذکر است این روزها که مصادف شده با شهادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها از همین روز تعداد زیادی از زائران سوریه ای و عراقی هر روزه به زیارت حرم مطهر این بانوی گرامی می روند لذا جا دارد، ارتش های منطقه نسبت به هرگونه رفتار یا اقدامی، ملاحظات مختلف را در دستور کار قرار دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا