عتبات و اماکن مقدسه

اتمام عملیات ساخت قابهای نقره ای ضریح جدید حضرت عباس علیه السلام

این قابها به مثابه روکشی برای کل ضریح به شمار می رود که کلیه اجزای آن با دقت و متناسب با ابعاد اجزای چوبی ساخته شده تا در هنگام نصب کمترین خطائی وجود نداشته باشد. 

به گزارش شیعه ویوز ، مسئول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر عباسی  از نصب قابهای نقره ای بر روی اجزای چوبی ضریح مطهر خبر داد و افزود: این قابها به مثابه روکشی برای کل ضریح به شمار می رود که کلیه اجزای آن با دقت و متناسب با ابعاد اجزای چوبی ساخته شده تا در هنگام نصب کمترین خطائی وجود نداشته باشد. 

این قابها از 28 قطعه طولی و 28 قطعه عرضی تشکیل شده و در تمام گوشه های ضریح نصب خواهند شد. ضخامت این قابها در ضریح جدید نسبت به ضریح فعلی بیشتر بوده که این تفاوت ضخامت مقاومت بیشتری را به ضریح جدید خواهد داد. . 

یادآور میگردد هدف از تاسیس کارگاه ضریح سازی در آستان مقدس عباسی رسیدن به خودکفائی در حرم مطهر عباسی و سایر عتبات و مزارهای متبرکه عراق در تمام مراحل زرگری و ساخت ضریح و نگهداری و تعمیرات آنها می باشد. بر همین اساس کارگاه ضریح سازی حرم مطهر به تمامی تجهیزات لازم مجهز گردید. این کارگاه در حال حاضر توانائی استحصال طلای ناب از طلای اهدائی برای ساخت ضریح را داشته و تمامی تجهیزات، دستگاهها و قالبهای مورد نیاز را در اختیار دارد. 

 

alt

alt

 

alt

alt

alt

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا