عتبات و اماکن مقدسه

تشرف رهبر صابئین مندائی به حرم مطهر اميرالمؤمنين عليه السلام

شيخ ستار جبار حلو رهبر صابئین مندائی عراق به همراه جمعى از مسئولین و نمایندگان این آیین در پارلمان عراق به زیارت حرم مطهر اميرمؤمنان حضرت على بن ابى طالب عليهما السلام شرفیاب شدند

 

شيخ ستار جبار حلو رهبر صابئین مندائی عراق به همراه جمعى از مسئولین و نمایندگان این آیین در پارلمان عراق به زیارت حرم مطهر اميرمؤمنان حضرت على بن ابى طالب عليهما السلام شرفیاب شدند.

رهبر صابئین مندائی پس از زیارت بارگاه مطهر امام اول شیعیان طى مصاحبه‌اى ضمن قدردانى از حسن ضیافت خادمان آستان اظهار داشت: مرقد امام على علیه السلام پناهگاه تمامى طوایف و مذاهب گوناگون ملت عراق است.

شیخ الحلو تاکید کرد: مرجعیت ضامن برقرارى امنیت و صلح براى تمامى شهروندان عراقی است و تمامى ملت عراق به برکت وجود مرجعیت دینى و لطف پدرانه این نهاد آگاه زندگى می‌کنند.

وی افزود: ما خود را پیرو دستورات مرجعیت می‌دانیم و در این زمینه با تمامى ملت عراق یک‌دست و یکپارچه‌ایم. عراق مهد تمامى مردمش است و ارزش‌هاى ملى هیچ تبعیضى بین دین و مذهب و ‌نژاد ایجاد نمی‌کنند.

وی در سفر به نجف اشرف با آیت الله العظمی بشیر نجفی از مراجع عالیقدر شیعیان نیز دیدار کرد.

لازم به ذکر است مندائیان پیروان یحیای تعمید دهنده و یکی از اقلیت‌های مذهبی عراق، ایران و سوریه هستند که  با نام صابئین نیز شناخته می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا