عتبات و اماکن مقدسه

آستان قدس حسینی طرح خود برای عزاداری محرم و زیارت عاشورا را اعلام کرد

واحد برنامه ریزی تردد زائران وابسته به بخش حفظ نظم در آستان مقدس حسینی از طرح خود برای تامین امنیت زائران و عزاداران امام حسین علیه السلام و محافظت از آنها در برابر خطر ویروس کرونا در جریان برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم خبر داد.

واحد برنامه ریزی تردد زائران وابسته به بخش حفظ نظم در آستان مقدس حسینی از طرح خود برای تامین امنیت زائران و عزاداران امام حسین علیه السلام و محافظت از آنها در برابر خطر ویروس کرونا در جریان برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از الفرات، «میمون موفق» رئیس این واحد در بیانیه ای اعلام کرد: بنابر توصیه های مستقیم حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی آستان مقدس حسینی، واحد برنامه ریزی تردد زائران وابسته به بخش حفظ نظم در این آستان مقدس حسینی ، متناسب با اوضاع بهداشتی کشور به سبب شیوع ویروس کرونا و با هدف محافظت از شهروندان در برابر این ویروس و نحوه تعامل با حضور موکب های حسینی و زائران جهت برگزاری مراسم ماه محرم الحرام، طرح ها و برنامه هایی را تدارک دیده است.

وی افزود: در همین راستا یک کارگروه یکپارچه متشکل از گروهی از کادرهای پزشکی و بهداشتی متخصص در بیماری های واگیردار از طریق هماهنگی با بیمارسان امام زین العابدین علیه السلام تشکیل شده است. 

این گروه در بخش های مختلف در راستای اجرای اقدامات بهداشتی، فاصله گذاری های اجتماعی و پایبندی به توصیه های پزشکی از طریق استفاده از ماسک و دستکش در طول برگزاری مراسم های ماه محرم الحرام فعالیت خواهد کرد.

موفق بیان کرد: از طریق تهیه ماسک و دستکش برای زائران و دادن مهرهای مخصوص به هر زائر در هنگام ادای نماز در راستای فراهم کردن شرایط بهداشتی برای زائران اقدام خواهد شد و همزمان دستگاههای ضدعفونی مدرن و پیشرفته نیز در ورودی های حرم مطهر حسینی نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی نیز برای موکب های حسینی حاضر در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در هنگام  ورود به حرم مطهر تدارک دیده شده و دستگاه ها و دوربین های مدرن و پیشرفته ای نصب شده است که دمای بدن انسان را اعلام و به سلامت زائران در هنگام ورود به مرقد شریف کمک می کند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: شماری از کارکنان آستان مقدس حسینی و افراد داوطلبی از داخل استان نیز برای اجرای این برنامه ها و نحوه برخورد با زائران و عزاداران آموزش داده شده اند.

آنها به زائران و عزاداران هنگام ادای نماز و زیارت و مراسم عزاداری و هنگام حضور آنها در صحن حسینی توصیه های لازم را ارائه می نمایند.

همچنین بروشورها و اعلامیه هایی حاوی توصیه های بهداشتی مراجع  و گروه های بهداشتی نیز در آن مکان مقدس پخش می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا