عتبات و اماکن مقدسه

آغاز باز طراحی و تعمیر ورودی های آستان مقدس عباسی

پرسنل فنی و مهندسی آستان مقدس عباسی اقدامات باز طراحی و تعمیرات درهای حرم مطهر را آغاز کردند.

پرسنل فنی و مهندسی آستان مقدس عباسی اقدامات باز طراحی و تعمیرات درهای حرم مطهر را آغاز کردند.

این اقدامات پس از پایان پروژه تعمیرات درهای صحن مقدس عباسی از سمت خارج به استثنای باب قبله حرم مطهر که از مهمترین درها، بزرگترین و پر نقش و نگار ترین آنها به شمار می رود آغاز شد.

مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس عباسی دراینباره گفت: اقدامات این پروژه که به همت شرکت های پیمانکاری عراقی و با نظارت مستقیم بخش پروژه های مهندسی اجرا می شود. 

الصائغ ادامه داد، این طرح از اقدامات مهمی به شمار می رود که پس از پایان سنگفرش ایوانهای صحن مطهر به اجرا درآمده و در کنار آن اقدامات دیگری نیز طبق طرح تدوین شده، اجرایی گشته است. 

وی گفت: ما این اقدامات را با باب امام کاظم علیه السلام آغاز کردیم که شامل، آماده سازی طراحی‌های ویژه هر یک از باب های صحن مطهر، زدودن مواد قدیمی ساختمانی، سیم کشی همه سیستم های خدماتی، انجام اقدامات تعمیرات فراگیر، سنگفرش آن با کاشی کربلایی، قراردادن درهای قدیمی از سمت داخل و سنگ فرش درها با نوع خاصی از سنگ مرمر می‌شود.

به گفته الصائغ، در صورتی که این اقدامات پایان یابد، تردد روان زائران بدون ایجاد هیچ گونه ازدحامی به ویژه در مراسم زیارت های میلیونی انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا