عتبات و اماکن مقدسه

کشیش کامرونی: کربلا پایتخت انسانیت است

یک کشیش کامرونی، شهر مقدس کربلا را پایتخت انسانیت در جهان دانست.

 

یک کشیش کامرونی، شهر مقدس کربلا را پایتخت انسانیت در جهان دانست.

«تینه جوزف دیمتری» کشیش کامرونی طی سخنانی با اشاره به شهر مقدس کربلا گفت: کربلا پایتخت انسانیت در جهان و پرچمدار ایجاد اتحاد میان ادیان است.

جوزف که برای شرکت در جشنواره ربیع الشهاده(بهار شهادت) به شهر مقدس کربلا آمده است، افزود: کربلا در زمینه اتحاد میان ادیان پرچم دار بوده و الهام بخش ایستادگی در برابر ظالمان است.

وی در ادامه ضمن پرداختن به واقعه عاشورا گفت: واقعه دردناک طف که در این شهر رخ داده، به یک طایفه و یا دین خاصی محدود نمی شود؛ آنها حق را شناختند و از آن پیروی کردند و به خاطرش فداکاری کردند و در تاریخ جاودانه شدند.

این کشیش کامرونی با مسیحی دانستن یکی از یاران حضرت سید الشهدا علیه السلام به نام وهب، تصریح کرد: وهب مسیحی یکی از شهدای واقعه طف بود و نامش بین افرادی است که امام حسین علیه السلام را یاری کردند و همراه با ایشان در مقابل ظلم ایستادند.

جوزف خاطرنشان کرد: من بسیار خوشحالم که برای اولین بار که شهر مقدس کربلا می آیم و اینجا تحاد میان انسان ها از هر مذهبی و دین با هر ملیتی را به چشم خود دیدم، آنها برای انسانیت اینجا جمع شده اند و این افتخاری برای عراق است.

گفتنی است،این کشیش کامرونی به دعوت آستان های مقدس حسینی و عباسی برای شرکت در فعالیت های پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ربیع الشهاده به شهر مقدس کربلا آمده است.

در این مراسم شخصیت هایی از ۴۰ کشور خارجی حضور دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا