عتبات و اماکن مقدسه

تبیین سبک زندگی قرآنی در سمینار آکادمیک کربلای معلی

سمیناری با موضوع تبیین سبک زندگی قرآنی و با حضور جمعی از دانشجویان و فرهیختگان عراقی در آموزشگاه فنی شهر مقدس کربلا، در عراق برگزار شد.

 

سمیناری با موضوع تبیین سبک زندگی قرآنی و با حضور جمعی از دانشجویان و فرهیختگان عراقی در آموزشگاه فنی شهر مقدس کربلا، در عراق برگزار شد.

این سمینار به همت مرکز قرآن وابسته به بخش امور اسلامی و انسانی آستان مقدس عباسی و با عنوان «قرآن و زندگی» برگزار گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این آستان مقدس، این سمینار در چارچوب طرح‌ آموزش قرآن در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی عراقی برگزار شد.

شیخ منجد الکعبی، قرآن‌پژوه عراقی و دکترای تاریخ و تمدن اسلامی، از سخنرانان این سمینار بود که ضمن تبیین برخی چالش‌هایی که جوانان در عصر حاضر به دلیل شبکه‎های اجتماعی با آن روبه‌رو هستند، گفت: این برنامه‌ها علاوه بر جوانب مثبت، جوانب منفی نیز دارند که اتلاف بیهوده زمان و سرگرم‌ شدن به مسائل پوچ و بی‌فایده از دستاوردهای آن است.

وی تأکید کرد: قرآن کریم اصول زندگی فردی و اجتماعی سالم و دوری از هر آنچه را فناپذیر است با استناد به حوادث تاریخی بیان کرده است.

بر اساس این گزارش، چگونگی گسترش صلح میان ملت‎ها در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله توسط اسلام، چگونگی نهادینه‌ کردن فرهنگ با پایه‌هایی قدرتمند از طرف اسلام محمدی، از موضوعاتی بود که شیخ منجد الکعبی آن را در این سمینار مطرح کرد.

وی در پایان این سمینار که گروه تکنیک‌های حسابداری آموزشگاه فنی کربلای معلی آن را برگزار کرد، ضمن ایراد نصایحی ارزشمند به دانشجویان، به سؤالات حاضران پاسخ داد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا