عتبات و اماکن مقدسه

آغاز نخستین کنفرانس علمی قرآنی در کربلای معلی

نخستین کنفرانس علمی قرآنی به مناسبت میلاد نبی گرامی اسلامو امام صادق علیهما سلام آغاز به کار کرد.

 

نخستین کنفرانس علمی قرآنی به مناسبت میلاد نبی گرامی اسلامو امام صادق علیهما سلام آغاز به کار کرد.

دارالقرآن‌الکریم در آستان مقدس حسینی، در سالن خاتم‌الانبیاء واقع در صحن مطهر، نخستین کنفرانس قرآنی علمی با عنوان «هم‌آوایی علمی بین قرآن کریم و عترت پاک» را با مشارکت ۵۰ پژوهشگر دانشگاهی از دانشگاه‌های مختلف عراق و دیگر کشورها آغاز نمود.

به گزارش پایگاه اطلع رسانی این آستان، پس از تلاوت آیه هایی از قرآن مجید، «افضل الشامی» معاون امور فکری و فرهنگی آستان مقدس حسینی طی سخنانی به اهمیت برپایی این کنفرانس پرداخته و تاکید کرد که آستان مقدس حسینی از  پژوهش هایی که توسط نخبگان دانشگاهی در دانشگاه‌های عراق انجام می شود، استقبال می‌کند.

همچنین مرتضی جمال‌الدین، معاون دارالقرآن‌الکریم و عضو کمیته مقدماتی به استادان حاضر خوش‌آمد گفت و در مورد اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس سخنرانی کرد. 

در جشن افتتاحیه این همایش، گروه سرودهای مذهبی وابسته به آستان مقدس حسینی نیز به اجرای برنامه پرداخت و بعد از آن نخستین نشست پژوهشی با مشارکت ۴۰ پژوهشگر از مصر و دانشگاه های بابل، کوفه و ذی قار آغاز شد.

یادآور می‌شود، نشست‌های پژوهشی در سالن‌های مجتمع سیدالشهداء علیه السلام با مشارکت نزدیک به ۵۰ پژوهشگر دانشگاهی از دانشگاه‌های عراق و خارج آن برگزار می‌شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا